۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
با همکاری دولت و بخش خصوصی در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت:

با همکاری دولت و بخش خصوصی در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد

کلامی، دبیرکارگروه تنظیم بازار کشور گفت: ایران در جنگ اقتصادی پیروز خواهد شد و در سایه همکاری گسترده دولت و بخش خصوصی و البته با کمک و همراهی مردم و تلاش مسئولان از این روزهای سخت سربلند بیرون خواهیم آمد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی افزود: تصویر پیش روی ما پیروزی در این جنگ است و باید تمهیدات لازم را در این خصوص بیندیشیم.

وی اضافه کرد: امروز دشمن به دنبال ایجاد ناامنی اقتصادی و فشار غیرمتعارف برای ایجاد ناامیدی در دل مردم است لذا همه مسئولین کشوری و مردم عزیز و فعالین اقتصادی در حوزه دولتی و بخش خصوصی تکلیف ملی، دینی و شرعی‌شان تلاش گسترده برای حفظ آرامش اقتصادی کشور و استمرار تولید است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این اهداف باید به گونه‌ای محقق شود که ضمن تحقق جهش تولید، اشتغال پایدار جوانان کشور حفظ و ایجاد شود.

کلامی با اشاره به اینکه خوداتکایی در این شرایط از طریق افزایش عمق ساخت داخل و تولید کالای صادراتی محقق می شود، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از تمامی ظرفیت خود برای تحقق این اهداف استفاده می کند.

دبیر تنظیم بازار با اشاره به ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استانی اعلام کرد: کمیته ارزی وزارت صمت با واگذاری اختیار ثبت‌سفارش کلیه اقلام منتقل شده به گروه ارزی ۲ تلاش نموده است با استفاده از ظرفیت‌های استانی، سیاست عدم تمرکز اختیارات در بخش اجرایی در تهران را محقق کند تا استان‌ها راسا با بررسی سقف سابقه و عملکرد فعالین اقتصادی نسبت به ثبت سفارش کالاهای گروه ۲ در سطح استان‌ها اقدام نمایند.

کلامی تاکید کرد: با توجه به زحمات زیادی که در حوزه صادرات و برگشت ارز حاصل از صادرات در حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش از سوی مسئولین و دستگاه صورت می‌گیرد، استان‌ها می‌بایست دقت نمایند که در ثبت سفارش کالاها موضوع سابقه، عملکرد قبلی و سقف اعتبار کارت‌های بازرگانی و رتبه اعتباری این واحدها را مورد بررسی قرار دهند تا ریسک برگشت کالاهای وارداتی متناسب با مبالغ ارزی پرداختی به حداقل ممکن رسیده و کالا در زمان مقرر به کشور وارد شود.

گفتنی است؛ سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت بعد از نشست ستاد تنظیم بازار از پارک فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی بازدید نمود و از نزدیک در جریان فعالیت آن قرار گرفت.

کلامی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت جوانان در حوزه‌های آی تی و کسب و کارهای نو، تاکید کرد باید از استعدادهای جوانان فعال در این حوزه بهره گرفت چرا که توسعه این بخش حتی ارزش افزوده بالایی برای کشور عزیزمان دارد و می‌تواند درآمدهای ارزی نیز برای کشور ایجاد نماید.

وی همچنین از واحد تولیدی و صنعتی خوشگوار نیز بازدید کرد و بر ضرورت تدوین برنامه برای حضور این شرکت در بازارهای صادراتی تاکید کرد.

کد خبر: ۳۱٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha