۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا در قم وضعیت خوبی ندارد
استاندار قم:

پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا در قم وضعیت خوبی ندارد

قم - سرمست، استاندار قم با بیان اینکه وضعیت پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا در قم مطلوب نیست، گفت: مدیران قم برای جذب بیشتر این تسهیلات باید تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه به بسیاری از مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب جدی وارد شده است، گفت: دولت آمادگی پرداخت تسهیلات بانکی به این مشاغل را دارد تا بخشی از خسارت‌های آنان جبران شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا در قم وضعیت خوبی ندارد و میزان پرداخت در قم از میانگین کشوری پایین‌تر است، تأکید کرد: مدیران مربوطه در قم باید تلاش بیشتری داشته باشند تا این تسهیلات جذب و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

استاندار قم افزود: باید جلسات کارشناسی توسط معاونت اقتصادی استانداری قم برگزار تشکیل شود تا دلایل استقبال ضعیف از تسهیلات دولتی برای جبران خسارت کرونا بررسی شده تا مشکلات احتمالی رفع شود.

بانک‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند
وی بر مشارکت جدی‌تر بانک‌ها در ارائه خدمات به مشاغل و واحدهای تولیدی در قم تأکید کرد و گفت: بانک‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند و تمدید فرصت برای دریافت تسهیلات می‌تواند باعث افزایش مشارکت در این زمینه شود که در این رابطه‌ رسانه‌ها برای اطلاع رسانی مطلوب می‌توانند نقش آفرین باشند.

سرمست همچنین به سفر اخیر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به قم اشاره و تصریح کرد: در این سفر مصوباتی مطرح شد که مدیران استان باید موانع این مصوبات را بررسی کنند تا برای اجرا مشکلی نداشته باشند.

وی در ادامه این جلسه با بیان اینکه ضعف در فراوری محصولات کشاورزی یکی از آسیب‌های تولید در قم است، گفت: برای تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی مشکلی در قم وجود ندارد.

کد خبر: ۳۱٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha