۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
 فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب افتتاح شد
با دستور رئیس جمهور؛

 فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب افتتاح شد

هرمزگان- استاندار هرمزگان از بهره برداری فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب در استان با دستور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، فریدون همتی  صبح پنج شنبه در آیین افتتاح پروژه های آبیاری با بیان اینکه تاکنون ۷۵ درصد اراضی هرمزگان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۸ هزار هکتار از اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مساحت اراضی آبی استان ۱۵۶ هزار و ۵۰۰ هکتار می باشد، افزود: در صورت تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰ هزار هکتار دیگر از اراضی استان نیز به سامانه های نوین آبیاری مجهز خواهند شد.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: اعتبار موردنیاز جهت اجرای ۹ هزار هکتار سامانه نوین در سال جاری بالغ بر ۲۳۴۰ میلیارد ریال می باشد.

همتی مطرح کرد: با افتتاح از فازاول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب به عنوان یکی از بزرگترین طرح های کشور در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید، گام بزرگی در راستای بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در اراضی تیرور، چاه اسماعیل، چاه شیرین، زیارت مولا و گوربند برداشته می شود.

وی افزود: سرمایه هزینه شده برای تکمیل فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب بالغ بر ۷۴۰ میلیارد رالخ می باشد.

استاندار هرمزگان میزان اعتبار دولتی پروژه سامانه های نوین آبیاری شاخه دشت شمالی میناب را ۶۳۰ میلیارد ریال و اعتبار بخش خصوصی را ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام داشت.

وی با اشاره اینکه عملیات اجرایی فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب از اسفندماه سال ۹۶ آغاز شده است، ابراز داشت: مساحت پروژه ۳ هزار و ۷۵۰ هکتار بوده که با اتمام این پروژه برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

همتی با اشاره به اینکه تا سال ۹۲ در استان هرمزگان ۷۴ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده بودند، خاطرنشان ساخت: مساحت اجرا شده و در حال اجرا سامانه های نوین از سال ۹۲ تاکنون ۴۴ هزار هکتار می باشد.

گفتنی است؛ در راستای پویش ملی جهاد برای جهش تولید، بهره برداری از ۸۰۹ طرح و شهرک گلخانه‌ای به مساحت ۴۷۳ هکتار، بهره برداری از پنج طرح زیربنایی آب و خاک در مساحت ۷۳ هزار و ۵۰۰ هکتار و بهره‌برداری از ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار در سراسر کشور با دستور حسن روحانی رئیس جمهوری آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۰ هزار و ۳۴۰ نفر افتتاح خواهد شد.         

کد خبر: ۳۱٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha