۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
طلا و سکه ارزان‌تر نخواهد شد/ روند مثبت شاخص‌های بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه:

طلا و سکه ارزان‌تر نخواهد شد/ روند مثبت شاخص‌های بازار سرمایه

لرستان- محمدولی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به قیمت طلا و سکه گفت: امیدواریم شاهد کاهش قیمت باشیم ولی به نظر بعید است در شرایط فعلی این اتفاق بیفتد.

عبادالله محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: بعد از مدت‌ها نوسان در بازار، چند روز اخیر شاهد روند کاهشی قیمت‌ها هستیم و لذا یکی از دلایل آن به خاطر خبرهای خوب اقتصادی در رابطه با مهار بازار و نوساناتی است که طی این مدت اتفاق افتاده و دیگر اینکه بی‌دلیل قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کرد و باید یکجا می‌ایستاد و اصلاحی را برای خود در نظر می‌گرفت.

وی با بیان اینکه فعلا قیمت‌ها کاهشی است، افزود: بورس جهانی به خاطر مباحث سیاسی که بین آمریکا و چین است حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده که مطمئنا بازار ما هم از آن تاثیر می‌گیرد ولی فعلا روند کاهشی را در بازار داخلی پیش رو داریم.

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: بورس به عنوان یک بازار که محلی امن برای سرمایه گذاری و سرمایه گذارن خرد و کلان در کشور بوده سبب شده مردم بیشتر به طرف این بازار حرکت کنند و به نوعی از بازارهای دیگری که شاید تعبیر بشود به یکسری بازارهای کاذب مثل طلا، سکه، ارز، مسکن و خودرو فاصله بگیرند.

وی بیان کرد: تا زمانی که بورس فعال است و ارزش افزوده برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند مردم مشتاق هستند که به طرف بورس حرکت کنند و سپس به سمت بازارهای دیگر بروند.

محمدولی تصریح کرد: بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد بازار سرمایه در حال حاضر مثبت است؛ مردم به هر صورت علاقمند هستند برای سرمایه خودشان به هر جهت ایجاد ارزش افزوده کنند بنابراین به سمت بورس می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بورس پاسخگو باشد می‌تواند مردم را در این بازار نگهدارد، اگر بورس نباشد مردم به سمت مسکن، خودرو و طلا می‌روند سپس به سمت سرمایه گذاری در بانک رفته اما سودهی بانک کم است بنابراین به دنبال بازاری غیر از بانک می‌گردند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: تا زمانی که بورس در اوج باشد مردم نگاهشان به بورس است، بازار گاهی اوقات افسار گسیخته می‌شود، شاید کسانی وارد می‌شوند که بخواهند بازار را ملتهب کنند و ورود دولت و حاکمیت برای ثبیت و کنترل بازار باعث می‌شود این روند سرعت گرفته و در نهایت قیمت‌ها کاهش یابد.

وی اظهار داشت: امیدواریم شاهد کاهش قیمت باشیم ولی به نظر بعید است در شرایط فعلی این اتفاق بیفتد؛ کرونا باعث افزایش قیمت طلا و سکه نشده و گاها باعث کاهش قیمت هم شده است.

محمد ولی افزود: بازار همانند یک جوی آب است، زمانی آب در جریان باشد ما شاهد تغییرات و سبز شدن کنار جوی می‌شویم، بازار سکه و طلا هم مانند جوی آب می‌ماند، کرونا باعث شده یک مقدار بازارها خلوت بشود و این خلوتی هم باعث از رونق افتادن کسب و کارها می‌شود اما اینکه با خریدن نکردن طلا و سکه قیمت‌ها کاهشی می‌شود صحت نداشته وهیچ تاثیری ندارد.

کد خبر: ۳۱٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha