۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
زنجان ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سنگ آهن را دارد/ ایجاد کارخانه‌های فرآوری
رئیس سازمان صمت زنجان:

زنجان ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سنگ آهن را دارد/ ایجاد کارخانه‌های فرآوری

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان، با بیان اینکه ظرفیت تولید معادن سنگ آهن در سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، گفت: از این میزان در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن برداشت شده است.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طی چند سال اخیر کار خانه های فرآوری سنگ در استان زنجان ایجاد شده است، گفت: این امر باعث شده استان از صادر کننده خام سنگ های تزیینی به واحدهایی که فرآوری می کنند تبدیل شود. 

وی اظهار کرد: این کار اقدام بسیار خوب توسط بخش خصوصی انجام شد که برای استان زنجان بسیار خوب بوده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، گفت: تمام معادنی که در استان بنا به دلایلی غیر فعال هستند می توانند در زمینه فرآوری فعالیت کنند و امسال تکلیف این معادن مشخص می شود. 

فغفوری تاکید کرد: از شهریورماه امسال معادن غیر فعال و نیمه فعال استان زنجان برای تامین مواد اولیه صنایع سنگ در مدار تولید قرار می گیرند. 

وی افزود: صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور ممنوع شد و این اقدام برای جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تامین نیاز واحدهای داخل کشور بسیار مهم است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان، از فعالیت ۴۷ فقره معدن سنگ آهن در استان زنجان خبر داد و تاکید کرد:  ۲۴ معدن از نوع مگنتیت و ۲۳ معدن از نوع سنگ آهن هماتیت است. 

فغفوری با بیان اینکه ظرفیت تولید معادن سنگ آهن در سال  یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است ، گفت: در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن آن برداشت شده است.

وی افزود: کشورهای ترکمنستان،یونان،کویت، مکزیک مشتری سنگ های فرآوری شده استان زنجان هستند.

کد خبر: ۳۱٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha