۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
۹۲۰۰ خودروی سنگین در استان سمنان معاینه فنی شدند
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان:

۹۲۰۰ خودروی سنگین در استان سمنان معاینه فنی شدند

سمنان- رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان گفت: با هدف ارتقای عملکرد و جلوگیری از آلایندگی هوا ۹ هزار ۲۲۱ خودروی سنگین استان در سه ماهه اول سالجاری به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رجایی فرد صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان از  ارزیابی فنی بیش از ۹ هزار و ۲۲۱ ناوگان سنگین حمل و نقل جاده ای درمراکز معاینه فنی استان طی سه ماهه اول سال ۹۹ خبر داد و بیان کرد: این بازدیدها با هدف ارتقای عملکرد خودرو، کاهش آلایندگی و مخاطرات جاده ای انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت در تعداد و شدت حوادث جاده ای وجود نقص فنی در ناوگان برون شهری محسوب می‌شود، افزود: این ارزیابی‌ها خودروها را از این لحاظ نیز مورد بررسی قرار می دهد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان گفت:  در سه ماهه نخست ۹۹ نسبت تعداد وسایل نقلیه استان که در مراجعه اول موفق به اخذ معاینه فنی شده‌اند ۵۳ درصد بوده است.

رجایی فرد با بیان اینکه این آمار نشان دهنده کنترل و نظارت مناسب بر مراکز معاینه فنی استان سمنان است، ابراز داشت: دستیابی به اهدافی مثل  ارتقاء ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل و نقل عمومی اهداف این نظارت هستند.

کد خبر: ۳۱٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha