۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
افزایش مجدد قیمت کالای های بهداشتی کرونا در شیراز
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم پزشکی و طبی شیراز خبر داد

افزایش مجدد قیمت کالای های بهداشتی کرونا در شیراز

شیراز- رئیس اتحادیه لوازم پزشکی و طبی شیراز گفت: پس از ثبات قیمت ها در خرداد مجددا با افزایش قیمت در زمینه ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی در شیراز روبرو شدیم .

سیروس شاکری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولات بهداشتی بصورت پلکانی صورت گرفت، افزود: قیمت عرضه ماسک و مواد ضدعفونی همانند الکل از اسفند افزایش داشت و در فروردین با افزایش دیگری همراه بود.

شاکری با یادآوری اینکه قیمت کالای بهداشتی در اردیبهشت تا نیمه خرداد ثابت بود تصریح کرد: از اواخر خرداد مجددا شاهد افزایش قیمت بودیم.  

وی در پاسخ به اینکه دلایل این افزایش قیمت نیز گفت: در مورد ماسک، گرانی پارچه مورد نیاز یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت در این بخش بوده  و در سایر کالاها گرانی مواد اولیه و دستمزد کارگر تاثیر بسزایی داشته است.

رئیس اتحادیه لوازم پزشکی و طبی شیراز یادآور شد: تمامی محصولات مورد نیاز شهروندان در دوران کرونا در کارگاه های تولیدی استان فارس و شهر شیراز تولید می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۰ کارگاه در زمینه تولید ماسک فعالیت می کنند افزود: در مورد محلول های ضدعفونی کننده نیز ۸ تولید کننده اصلی در شیراز فعالیت می کنند که به همین دلیل تاکنون نیازی به وارد کردن این محصولات از سایر استانها نداشتیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان  لوازم پزشکی و طبی شیراز در خصوص کمبود دستکش لاتکس در بازار گفت: از همان ابتدای همه گیری ویروس کرونا به دلیل نیاز بخش درمانی در بیمارستانها  و اولویت دانشگاه علوم پزشکی، دستکش های لاتکس به این بخش اختصاص یافت.

شاکری با بیان اینکه دستکش های معمولی پلاستیکی هم جوابگوی نیاز مردم است، افزود: در شرایط فعلی زدن ماسک الزامی و موثرتر است و نداشتن دستکش به شرط عدم تماس با صورت لازم نیست.

وی در خصوص شایعه مطرح شده در فضای مجازی در خصوص استفاده از ماسک دست دوم در بازار گفت: روند تولید ماسک در کارگاه تا عرضه در فروشگاه ها با نظارت دقیق کارشناسان و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه همراه است و از این بابت هیچ نگرانی نیست.

به گزارش بازار، بیش از ۳۶۰ واحد صنفی  عرضه و فروش محصولات پزشکی و طبی در شیراز مشغول فعالیت هستند .

کد خبر: ۳۱٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha