۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
تولید داروی موثر درمان کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام در ایران
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد

تولید داروی موثر درمان کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام در ایران

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: داروی رمدسیویر که در درمان بیماری کرونا موثر تشخیص داده شده بود توسط ستاد اجرایی به تولید انبوه رسید.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد مخبر گفت: داروی رمدسیویر دارویی است که برای درمان بیماری کرونا در یکی از مراحل بیماری موثر تشخیص داده شده، اما این دارو تاکنون با قیمت‌هایی بسیار بالا در بازار سیاه به فروش می‌رسید.

وی اضافه کرد: هم اکنون ما توانستیم این دارو را به تولید انبوه برسانیم و خوشبتخانه دیگر نیازی به واردات این دارو نخواهد بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ما برای حجم تولید این دارو، محدودیتی نداریم و به هر میزان که وزارت بهداشت تقاضا کند می‌توانیم آن را تولید کنیم.

مخبر تاکید کرد: به دلیل اینکه نحوه تزریق این دارو کار حساسی است و تنها در یکی از مراحل بیماری امکان استفاده از آن می‌باشد تصمیم بر این شده این دارو تنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و از این طریق در بیمارستان‌ها توزیع شده و به بیمارانی که به آن نیاز دارند تزریق شود.

وی افزود: برنامه دیگری که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای مقابله با بیماری کرونا در پیش گرفته، تولید واکسن این بیماری است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ما برای کشف واکسن کرونا، چیزی از دیگر کشورها عقب نیستیم و در حال حاضر از پنج روش مختلف در حال تحقیقات برای تولید این دارو هستیم.

مخبر ادامه داد: هم اکنون دو روش از آن، بر روی حیوانات به پایان رسیده و ما در حال پیگیری برای دریافت مجوز و انجام تست‌های انسانی هستیم ضمن اینکه خط تولیدی بسیار مجهزی برای تولید حداقل ۱۰ میلیون واکسن آماده شده که در صورت به نتیجه رسیدن هر کدام از تحقیقات کشف واکسن کرونا، این امکان به ما داده می‌شود تا با سرعت آن را به تولید انبوه برسانیم.

کد خبر: ۳۱٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha