۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کاهش ۳۱ درصدی ارزش واردات کالاهای اساسی در ۱۰۴ روز اخیر
سخنگوی گمرک در گفتگو با بازار خبر داد

کاهش ۳۱ درصدی ارزش واردات کالاهای اساسی در ۱۰۴ روز اخیر

لطیفی؛ سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا ۱۴ تیر همان سال ارزش واردات کالاهای اساسی به کشور بیش از ۴.۹ میلیارد دلار بود که این رقم در دوره مشابه امسال با کاهش ۳۱ درصدی به لحاظ ارزش مواجه شده است.

بازار، گروه اصناف: روح الله لطیفی در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این مطلب اظهار کرد: ارزش واردات کالای اساسی به کشور  از ابتدای امسال تا روز ۱۴ تیر ماه، ۳ میلیارد و ۴۰۴ میلیون و ۶۳ هزار و ۹۵۴ دلار بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته افت ۳۱ درصدی ارزشی را تجربه کرده است.

وی افزود: سال گذشته در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش؛ ۷ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۲۰ تن کالای اساسی به کشور وارد شد که این میزان در بازه زمانی مشابه سال جاری با رشد  دو درصدی به ۷ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۶۹ تن رسید.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره دلایل کاهش ارزشی و افزایش وزنی واردات کالای اساسی به کشور از ابتدای سال جاری تا روز ۱۴ تیر ماه نسبت به دوره مشابه تصریح می کند:  ایجاد تغییر در ترکیب واردات کالاهای اساسی و افزایش واردات کالای ارزانتر و کاهش واردات کالاهای گرانتر موجب شده تا شاهد کاهش ۳۱ درصدی ارزش واردات کالای اساسی در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش برسیم.

آمار تفکیکی واردات کالای اساسی
لطیفی درباره میزان واردات ۲۵ قلم کالای اساسی به کشور در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۴ تیر ماه؛ ۲۷۶ هزار ۹۶۱ تن برنج به ارزش ۲۴۹ میلیون ۲۰۵ هزار و ۸۴۳ دلار و یک میلیون ۹۴۳ هزار و ۸۲۱ تن گندم به ارزش ۵۳۷ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۸۹۶ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره میزان واردت محصولات پروتئینی به کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا روز ۱۴ تیر ماه، ۱۰ هزار و ۸۴۵ تن گوشت قرمز سرد به ارزش ۴۴ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۵۶۰ دلار،  ۳هزار و ۲۴۴ تن گوشت قرمز سبک گرم به ارزش ۴۱ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۴۴۸ دلار و ۴۴  تن گوشت مرغ به ارزش ۷۹ هزار و ۱۴۴ دلار وارد کشور شده، اما در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش میزان واردات تخم مرغ به صفر رسیده است.

وی درباره میزان واردات نهاده های دامی به کشور از ابتدای سال تا ۱۴  تیر ماه سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی ۳۷۰ هزار و ۶۲۹ تن کنجاله سویا به ارزش ۱۴۷ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۳۳۸ دلار، سه میلیون و ۴۴۹ هزار و ۱۵۹ تن ذرت به ارزش ۷۷۳ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۵۹۹ دلار و ۵۸۱ هزار و ۱۶۱ تن جو به ارزش۱۳۹ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۷۰ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی درباره میزان واردات داروهای دامی و انواع سموم و کود شیمیایی تصریح کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۱۲۴ تن داروهای دامی ضروری  به ارزش ۱۵ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۹۹۴ دلار، ۲۰ هزار و ۴۸۴ تن کودهای شیمایی به ارزش ۲۱ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۹۱۴ دلار و ۱۴۸۰ تن سموم تکنیکال شیمیایی  به ارزش ۱۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۴۰۳ دلار و  تن ۱۷۳۷ تن انواع بذر به ارزش ۳۹ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۱۶۶ دلار وارد کشور شده است.

واردات بیش از ۷۲۰ هزار تن شکر خام و روغن خوراکی
سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۴۹۱ هزار و ۹۸۳ تن شکر خام به ارزش ۱۷۵ میلیون و ۶۲ هزار و ۱۴۶ دلار؛ ۲۱۹ هزار و ۷۶۷ تن روغن خوراکی به ارزش ۱۷۰ میلیون و۲۲۸ هزار و ۴۵۷ دلار و ۵۸ هزار ۳۱۲ تن حبوبات به ارزش ۴۴ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۳۶۹ وارد کشور شده است.

به گفته لطیفی؛ ۴۸۸ هزار ۸۸۰ تن انواع دانه های روغنی  به ارزش ۳۴۱هزار و ۷۸۰ هزار و ۹۸۶ دلار وارد کشور شده است.

ارزش واردات لاستیک از ۶۰ میلیون دلار عبور کرد
سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا ۱۴ تیر ماه ۱۸ هزار و ۳۶۴ تن لاستیک سنگین  به ارزش ۶۰ میلیون و ۷۷۱ هزار رو ۵۳ دلار، ۶۴ هزار و ۹۶۰ تن کاغذ چاپ و تحریر  به ارزش ۶۳ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۷۳ دلار، ۱۸۶۱ تن کاغذ روزنامه به ارزش ۱ میلیون ۳۹۸ هزار و ۷ دلار و ۵۳ هزار و ۷۶۸ تن خمیر کاغذ به ارزش ۳۸ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۷۶ دلار وارد کشور شده است.

به گفته لطیفی؛ در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۱۷ هزار و ۷۶ تن چای خشک  به ارزش ۸۳ میلیون و ۱۵ هزار ۹۸۴ دلار، ۳ هزار ۹۶۲ تن دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۴۱۷ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۷۷۲ دلار، سه هزار و ۵۶۹ تن کره بسته بندی به ارزش ۱۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۴ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۴ تیر  ۹ هزار و ۸۱ تن ماشین آلات تولیدکننده کالاهای اساسی  به ارزش ۸۰ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۲۵۵ دلار وارد کشور شده است.

کد خبر: ۳۱٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha