۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
ممانعت از صدور حکم مازاد بر مصوبات پولی، گامی در جهت تحقق جهش تولید
رئیس اتاق ایران در نامه قدردانی از ریاست قوه قضائیه مطرح کرد

ممانعت از صدور حکم مازاد بر مصوبات پولی، گامی در جهت تحقق جهش تولید

شافعی، رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه از ابلاغ بخشنامه اخیر این قوه در مورد خودداری مراجع قضایی از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قدردانی کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه از ابلاغ بخشنامه اخیر این قوه در مورد خودداری مراجع قضایی از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قدردانی کرد.  

نامه شافعی به بخشنامه‌ای اشاره دارد که اخیرا از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شده و در آن خطاب به مراجع قضایی سراسر کشور، بر خودداری از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در پرونده‌های مربوط به اخذ سود و جریمه تسهیلات بانکی تاکید شده است.

شافعی در این نامه تأکید کرده است که بخشنامه مذکور تأثیر بسیار زیادی در جهت پیاده‌سازی مؤثر قانون بهبود مستمر فضای محیط کسب‌وکار، رونق و جهش تولید دارد.

 متن کامل نامه رئیس اتاق ایران به شرح زیر است:

حضور محترم حضرت آیت اله جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم قوه قضائیه

 سلام‌علیکم؛

احتراماً، با آرزوی توفیق الهی برای حضرت‌عالی و همکاران محترمتان به استحضار می‌رساند بخشنامه اخیر جنابعالی به مراجع محترم قضائی سراسر کشور در خصوص اخذ سود و جریمه تسهیلات بانکی بیشتر از نرخ سود اعلامی بانک مرکزی توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از مشتریان که بخش اعظمی از آن فعالان اقتصادی هستند و دستور اکید مبنی بر رعایت این مقررات و خودداری از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، سبب خرسندی فعالان اقتصادی شد.

 این تصمیم تأثیر بسیار زیادی در جهت پیاده‌سازی مؤثر قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار، رونق و جهش تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری در سال جاری است، خواهد داشت.

اینجانب بر خود وظیفه می‌دانم به نمایندگی از روسا و اعضای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور و تشکل‌های اقتصادی عضو اتاق مراتب سپاس و امتنان تمامی فعالان اقتصادی را به محضر حضرت‌عالی ابراز داشته و از توجهات خاص و اشراف کامل آن برادر ارزشمند به مسائل موجود حوزه‌های اقتصادی که رفع آن‌ها سبب رشد و بالندگی این بخش مهم کشور می‌شود، تشکر و قدردانی ‌نمایم.

مزید تاییدات جنابعالی را از خداوند قادر سبحان مسئلت دارم.

غلامحسین شافعی

کد خبر: ۳۱٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha