۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
بانک مرکزی با چاپ اسکناس، ارزش ریال را پایین آورده است
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک مرکزی با چاپ اسکناس، ارزش ریال را پایین آورده است

موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بانک ها در برابر سرمایه های مردم الزاماتی داشتند و پاسخگو نبودند، گفت: بانک مرکزی اقدام به چاپ اسکناس کرده و این موضوع تورم زا بوده است. این تولید اسکناس ارزش ریال مان را پایین آورده است.

به گزارش بازار حجت الاسلام سید کاظم موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در کشور مشکلاتی در بخش کسب و کارها و ارز داریم و مردم هم به بورس روی آورده اند، گفت: اعتقاد داریم مردم هدفشان از ورود به بورس برداشت سودهای بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه بانک ها در برابر سرمایه های مردم الزاماتی داشتند و پاسخگو نبودند، گفت: بانک مرکزی اقدام به چاپ اسکناس کرده و این موضوع تورم زا بوده است. این تولید اسکناس ارزش ریال مان را پایین آورده است.

وظیفه سنگین مجلس و دولت
موسوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع جهش تولید را مطرح کرد و بر این اساس وظایف سنگینی بر عهده مجلس، دولت و... و. است از لزوم حمایت بنیادین از تولید صحبت کرد و گفت: واحدهای تولیدی نیاز به مواد اولیه دارند تا کارخانه پایدار شود. مواد اولیه بعضا در داخل نیست و ارز آن باید تامین شود. اگر ارز تامین نشود و مواد اولیه به کارخانه نرسد کارمندان و کارگرانی که آنجا مشغول بودند اخراج می شوند و الان گرفتاری های مان این موضوعات است.

وی با بیان اینکه وعده دادم [اشاره به مصاحبه دیگر در رادیو گفت‌وگو] قیمت ارز باید کاهش پیدا کند، در بخش دیگری گفت: دنبال جهش تولید هستیم، باید کارخانه ها به معنای واقعی تقویت شوند. بعد از شروع هفته کاری بعدی مجلس، به این موضوع خواهیم پرداخت.

نیاز به تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی
این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر برای واحدهای تولیدی مواد اولیه تامین کنیم و سرمایه در گردشی که نیاز دارند تامین شوند، حتما واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگشت می کنند ادامه مداد: کارفرما هم مایل است که کارخانه اش فعال شود و پایدار باشد.

وی ادامه داد: وزارت صمت به این موضوع [جهش تولید] توجه نداشته است. از کارخانه هایی اطلاعات داریم که تعدادشان بسته است. از سویی برخی ارز دولتی را گرفتند و فعالیت های دیگری انجام دادند. در این خصوص قوه قضاییه باید به تخلفات افرادی که ارز گرفتند ورود کند.

مقایسه بین ضرر تحریم و خسارت کرونا
در بخش دیگری موسوی با یک قیاس درباره ضرر تحریم ها و اثرات اجتماعی و اقتصادی شیوع کرونا و آسیب های این ویروس را بیشتر از تحریم عنوان کرد و گفت: یک بسته های حمایتی در نظر گرفته شده است که از طریق بانک ها برای این واحدهای تولیدی اعلام می شود. بانک مرکزی و بانک های عامل هستند. وزیر اقتصاد و دارایی هم در جریان آن هستند و بسته های حمایتی یک مقدار از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی گفت: اعتقاد دارم قیمت ارز باید روی ۱۵ هزار تومان تا ۱۶ الی ۱۷ هزار باشد. اگر این کار را نکنیم مشکلات را باز هم خواهیم داشت.

باید سرمایه گذاران تشویق شوند
وی از لزوم تقویت بخش خصوصی صحبت کرد و همچنین موضوع برنامه ریزی خوب از طریق دولت و مجلس و در ادامه گفت: باید سرمایه گذاران تشویق شوند و مشوق هایی در این زمینه خواهیم داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس انقلابی است و شان مردم ایران بالاست به طرح این موضوع پرداخت که مردم مایوس شدند و باید دست آنها را بگیریم.

کد خبر: ۳۱٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha