۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
بهترین شکل واگذاری سرخابی ها فرابورس است
معاون حقوقی پارلمانی سابق وزارت ورزش و جوانان:

بهترین شکل واگذاری سرخابی ها فرابورس است

خادم، معاون حقوقی پارلمانی سابق وزارت ورزش و جوانان، واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس را اتفاقی خوبی ارزیابی کرد و گفت: برخی‌ها به دلیل علاقه‌شان، ماهیانه به استقلال و پرسپولیس کمک مالی می‌کردند اما از این پس می‌توانند سهم خریده و سهامدار باشگاه‌ها شوند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، امیر رضا خادم اظهار داشت: صحبت کردن من درباره این موضوع به جلساتی برمی‌گردد که در سال‌های ۹۳ یا ۹۴ برای واگذاری دو باشگاه به شکل قطعی و عملی برگزار شد. در آن زمان تمام کارها را برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس انجام دادیم و در سه نوبت هم مزایده برگزار شد. در نهایت آنچه سبب شد این بحث به سرانجام نرسد،  اهلیت خریداران دو باشگاه بود. استقلال که خریداری نداشت و صلاحیت افرادی که متقاضی خرید پرسپولیس بودند هم تایید نشد.

وی افزود: دولت هم به بحث ورود کرد و با توجه به اینکه در بحث فرهنگی اصل ۴۴ سازوکار مشخصی برای نحوه واگذاری تعیین نشده بود این موضوع متوقف ماند. پس از گذشت ۲-۳ سال، از سال گذشته با همراهی نمایندگان محترم در مجلس قبلی مقرر شد فرآیند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس از طریق بورس و فرابورس در سال ۹۸ آغاز شود.

واگذاری سرخابی ها به فرد حقیقی و حقوقی شدنی نیست
معاون حقوقی پارلمانی سابق وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس باید در سال ۹۸ به سرانجام می‌رسید اما اتفاقی رخ نداد و امیدواریم در سال جاری باشگاه‌ها واگذار شوند. فکر می‌کنم با رویکردی که دولت در حوزه بورس دارد و در صدد است شرکت‌های دولتی را وارد بورس کند، شرایط برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس فراهم است. به نظر من هم بهترین شکل واگذاری باشگاه‌ها هم همین راه است. واگذاری کامل دو باشگاه به یک نفر چه حقوقی و چه حقیقی نه شدنی است و نه شرایطش فراهم است.

خادم ادامه داد: شاید اقشاری مانند گروه های خودروسازی که شرایط مالی و چارچوب مشخصی برای خصوصی سازی دارند بتوان به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار کرد اما امروز آنچه در بحث واگذاری سرخابی‌ها مطرح است همین بحث فرابورس است.

کد خبر: ۳۱٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha