۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از انتشار اوراق مالی اسلامی برای کسری بودجه تامین شد
طبق اعلام وزارت اقتصاد؛

بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از انتشار اوراق مالی اسلامی برای کسری بودجه تامین شد

معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت اقتصاد از تامین مالی بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل انتشار اوراق مالی اسلامی طی هشت هفته منتهی به ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شادا، معاونت نظارت مالی وخزانه داری وزارت اقتصاد با انتشار گزارشی از فروش بیش از ۴۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی در راستای تامین مالی غیر تورمی ناترازی بودجه عمومی دولت و طی هفت حراج برگزار شده از ۱۳. ۳. ۱۳۹۹ تا ۳۱ . ۴. ۱۳۹۹ خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکزمدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در تاریخ ۳۱. ۴. ۱۳۹۹ و در جریان هشتمین عرضه عمومی اوراق نیز مبلغ ۶۱ هزار و ۶۷۱ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال در راستای تامین مالی بهینه تامین منابع شد که با احتساب مبلغ ۳۶۴ هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال اوراق به فروش رفته طی هفت حراج گذشته کل تامین مالی صورت گرفته از طریق فروش اوراق مالی اسلامی به بیش از ۴۲۵ هزار میلیارد ریال معادل ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

همچنین در این گزارش با اشاره به جزییات حراج صورت گرفته در هشتمین مرحله عرضه اوراق مالی اسلامی با مشارکت بانکها و نهادهای مالی بازار سرمایه می خوانیم: نماد معاملاتی اراد۳۷ با سررسید مرداد ۱۴۰۰ و با نرخ اسمی ۱۵ درصد و نرخ بهره موثر اوراق  ۹/۱۷ درصد به مبلغ ۱۶ هزار ۷۱۰ میلیارد ریال و نماد معاملاتی اراد ۳۸ با سررسید مرداد ۱۴۰۱ و با نرخ رسمی ۱۶ درصد و نرخ بهره موثر اوراق ۹/۱۸ درصد و به مبلغ ۱۱  هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال و نماد معاملاتی اراد ۴۰ به سررسید مهرماه ۱۴۰۲ و نرخ اسمی ۱۷ درصد و نرخ بهره موثر اوراق ۹/۱۹ درصد و به مبلغ ۳۳هزارو ۵۹۳ میلیارد ریال  به خریداران از طریق بازار پول و بازار سرمایه فروخته شد.

جدول شماره (۱) مشخصات هشتمین عرضه عمومی اوراق در مورخ ۳۱. ۴. ۱۳۹۹ (بر مبنای حراج مورخ ۲۹. ۴. ۱۳۹۹)

کد خبر: ۳۱٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha