۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
شورای سیاست‌گذاری صندوق‌های تابعه وزارت صمت تشکیل شد
معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

شورای سیاست‌گذاری صندوق‌های تابعه وزارت صمت تشکیل شد

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با حضور پنج صندوق حمایتی تابعه وزارتخانه و تعدادی از متخصصان مالی و بانکی، شورای سیاست‌گذاری برای این صندوق‌ها تعریف شد تا تغییراتی در رویه‌ها و اقدامات آنان صورت گیرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری صندوق‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: صندوق‌های تابعه وزارتخانه هر کدام مستقلاً اقدامات مؤثر و خوبی در حمایت از بخش تولید و تجارت انجام می‌دهند، اما نیاز است بازتعریفی در روند کاری آنها در راستای اهداف وزارتخانه صورت گیرد.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات این است که حرکت این صندوق‌ها به طرف موضوع ساخت داخل برود و همه انرژی و پتانسیل‌های پنج صندوق در خدمت سیاست تعمیق ساخت داخل قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اولویت‌ها را در شورای سیاست‌گذاری صندوق‌ها بر اساس برنامه‌های وزارتخانه تعریف می‌کنیم و سپس ظرفیت صندوق‌ها را بر روی این اولویت‌ها و گلوگاه‌ها سوق می‌دهیم.

زرندی همچنین گفت: باید پیوندی بین گلوگاه‌های سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و صندوق‌های پنچ‌گانه تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در کنار این موضوع برخی اقدامات فوری همچون افزایش سرمایه صندوق‌ها، تغییر در اساسنامه و قوانین، حرکت به طرف کنسرسیوم کردن برخی اقدامات مهم، می‌باشیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: رکن ضامن در استفاده از ابزارهای بازار سرمایه از موضوعاتی است که باید از ظرفیت صندوق‌ها بهره برد.

زرندی گفت: باید از ظرفیت و توانمندی صندوق‌ها در تأمین مالی از طریق بورس استفاده شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تأکید کرد: باید یک نگاه نو و جدید به موضوع صندوق‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود و تلاش داریم در شورای سیاست‌گذاری این مهم اتفاق افتاده و ریل‌گذاری جدیدی برای آن انجام دهیم.

در این جلسه که مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، صنـدوق ضمانت صادرات ایران، صندوق توسعه صنایع دریایی، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وصندوق بیمه سرمایه گذاری و فعالیتهای معدنی حضور داشتند در خصوص برنامه مشترک بحث و نظرات مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد، جلسات شورای سیاستگذاری این پنج صندوق با محوریت معاونت طرح و برنامه به طور منظم برای تهیه نقشه راه جدید برای صندوق‌ها برگزار شود.

گفتنی است، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی مسئولیت ساماندهی، نظارت و سیاست‌گذاری این صندوق‌ها را به معاونت طرح و برنامه سپرده است.

کد خبر: ۳۱٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha