۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
بررسی اقدامات بنیاد مستضعفان در توسعه صادرات
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

بررسی اقدامات بنیاد مستضعفان در توسعه صادرات

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، ورود به بازار سرمایه و توسعه صادرات در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۳۱ تیرماه) کمیسیون متبوعش به حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست گزارشی از تعداد شرکت‌ها، وضعیت شرکت‌های زیرمجموعه و اقدامات انجام گرفته توسط بنیاد مستضعفان در حوزه امنیت غذایی، شرکت‌های دانش بنیان، ورود به بازار سرمایه و توسعه صادرات ارائه شد.

وی اظهار کرد: براساس صحبت‌های رئیس بنیاد مستضعفان این بنیاد مالیات خود را به صورت کامل پرداخت کرده و تمام وظایف خود را به درستی انجام داده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به صحبت های نمایندگان در نشست مذکور، اضافه کرد: از آنجایی که بنیاد مستضعفان توانمندی مناسبی دارد، نمایندگان خواهان ورود این بنیاد به موضوع توسعه صنایع پیشرو هستند.

وی همچنین ضرورت سرمایه گذاری در طرح های اشتغال زا را یکی دیگر از تاکیدات نمایندگان دانست و ادامه داد: با توجه به توانایی بنیاد مستضعفان، باید زمینه سرمایه گذاری این بنیاد در استان های محروم فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: براساس گفته نمایندگان بهتر است فعالیت بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ستاد اقتصادی کوثر هم پوشانی داشته و از موازی کاری پرهیز کننند.

فیروزی ورود بنیاد مستضعفان به صنایع تبدیلی را یکی دیگر از خواسته‌های نمایندگان برشمرد و اضافه کرد: تعریف پروژه های ملی به منظور جمع آوری نقدینگی موجود در جامعه که موجب تورم شده است، باید مدنظر بنیاد مستضعفان قرار گیرد.

وی همچنین به گزارش کمیته های تخصصی کمیسیون صنایع و معادن اشاره کرد و ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته مقرر شد عصر امروز کمیته صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کمیسیون بازدید از هلدینگ بزرگ خلیج فارس داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح گزارش آقای کریمی رئیس کمیته جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار توضیح داد: جهش تولید در گرو اصلاح قوانین و ساختار، نظام تامین مالی، بازار سرمایه و نظام مالیاتی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: آقای طاهری نیز توسعه شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و راه اندازی سامانه های اطلاعاتی را از اولویت های کمیته ارتباطات و فن آوری اطلاعات دانست.

کد خبر: ۳۱٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha