۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
ضرورت ایجاد کنسولگری عراق در ایلام/ زیرساخت های مرزی تکمیل می شود
استاندار ایلام خبر داد

ضرورت ایجاد کنسولگری عراق در ایلام/ زیرساخت های مرزی تکمیل می شود

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های استان ایلام برای تردد زائران عتبات عالیات، گفت: ایجاد کنسولگری عراق در ایلام ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم‌ سلیمانی‌دشتکی ظهر امروز سه شنبه در دیدار محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت کشور در محل استانداری ایلام ضمن تشکر از زحمات و تلاش های این سازمان در حوزه های مختلف به ویژه در بحث اربعین، گفت: کار حج و زیارت در استان با توجه به مقوله مهم اربعین بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تردد زوار ایرانی به عراق و بالعکس، گفت: هر ساله بیش از دو میلیون عراقی برای درمان و زیارت و گردشگری به ایلام می آیند و بالغ بر هفت تا هشت میلیون نفر نیز از ایران به عراق می روند و این مهم جایگاه و وظایف حج و زیارت استان را سنگین و خطیر کرده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به وضعیت کرونا و مشکلاتی که برای تردد زوار و وضعیت تجاری استان بوجود آورده است، اظهار داشت: امیدواریم زودتر مشکل کرونا حل شود اما در این فرصت  بیکار ننشسته ایم و در راستای ترمیم و ایجاد زیرساخت ها مرزی دست بکار شده ایم.

وی با تاکید بر این مهم که خواستار گسترش و تحرک بیشتر در روابط تجاری و بازرگانی با کشور عراق هستیم، اضافه کرد: بارها از طریق وزارت امورخارجه، وزارت کشور، سفیر ایران در عراق و همتایان عراقی مشکلات گذر مرزی و بازارچه چیلات و بازارچه چنگوله و اخیرا هلاله شمالی را پیگیری کرده ایم و امیدواریم با توجه توافقات حاصل شده به زودی شاهد رفع موانع پیش رو در این حوزه باشیم.

اهمیت ایجاد گذرگاه مرزی چیلات دهلران
استاندار ایلام از اهمیت ایجاد گذرگاه مرزی چیلات گفت و تصریح کرد: اگر گذر مرزی چیلات باز شود بار سنگین کار مرز مهران در ایام اربعین و همچنین مرزهای خوزستان کاهش می یابد و ارائه خدمات در این مناطق نیز بهتر انجام می شود.

وی با اشاره به کسب مجوز گذر مرزی چیلات، گفت: زیرساخت های این گذر مرزی آماده شده و در این مسیر بالای ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما در آن طرف مرز کماکان کار خاصی انجام نگرفته است.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که دنبال جداسازی بازاچه مهران در مرز هستیم، اضافه کرد: با تبدیل شدن منطقه ویژه مهران به منطقه تجاری آزاد این مرز به یک جایگاه بین المللی در حوزه تجارت و بازرگانی مبدل می شود.

وی در ادامه خواستار ایجاد کنسولگری عراق در ایلام شد و گفت: با توجه نقش و جایگاه مرز مهران در پوشش قریب ۷۰ درصد تردد زوار و نظر به‌ اینکه هم در نجف و هم در کربلا کنسولگری داریم نیاز است کنسولگری عراق در ایلام ایجاد شود.

در ادامه  معاون توسعه مدیریت و منابع  سازمان حج و زیارت کشور گفت: مدیریت اربعین علی رغم اینکه حجم عمده تردد زوار کشور در مرز مهران بود بسیار عالی انجام شد و این شایسته تقدیر بود.

محمد آزاد ادامه داد: مدیریت خوب منابع و پای کار بود در میدان عمل و فرماندهی واحد ستاد اربعین سه عامل مهم کارنامه موفق استانداری ایلام در ایام اربعین بود.

گفتنی است در پایان این نشست از زحمات سید حمید مصطفایی مدیر اسبق تقدیر شد و سجاد رحمانی به عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان معرفی شد.

کد خبر: ۳۱٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha