۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
سطح کشت گلخانه های خراسان رضوی افزایش پیدا می کند

سطح کشت گلخانه های خراسان رضوی افزایش پیدا می کند

مشهد- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از افزایش سطح کشت گلخانه های این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی سید هاشم نقیبی با اشاره به اینکه ترویج کشت گلخانه یکی از سیاست‌های محوری و بخشی از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی است افزود: امسال تعهد افزایش سطح ۱۵۰ هکتار کشت گلخانه در استان را داریم .

وی اظهار داشت: با اضافه شدن ۱۷۰ هکتار به سطح کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی تا پایان سال گذشته ۳۸۸ گلخانه و محیط‌های کنترل شده در استان ایجاد شده است که از این نظر این استان موفق به کسب رتبه دوم کشور شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته  ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای برای توسعه کشت گلخانه‌ای به خراسان رضوی تخصیص یافت که بخش عمده آن تاکنون جذب شده و بقیه تا پایان سال مالی جذب خواهد شد.

وی گفت: راه‌اندازی هر هکتار گلخانه هم اکنون بین ۱۲ تا ۳۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری نیاز دارد و در این زمینه از علاقه‌مندان و کشاورزان حمایت می کنیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند و برداشت محصول در این سامانه در تمام ایام سال انجام می‌شود که این ویژگی‌ها گرایش به توسعه این نحوه کشت را بیشتر کرده است.

سید هاشم نقیبی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۴۰۵ و نیز مطابق برنامه ۶ ساله، ساخت دو هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه‌ در خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۲۰۰  بهره‌بردار گلخانه در این استان فعالیت دارند.

کد خبر: ۳۱٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha