۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
تدابیر لازم برای تامین و توزیع کالاهای ضروری اتخاذ شده است
عضو هیئت رئیسه اتاق های اصناف ایران:

تدابیر لازم برای تامین و توزیع کالاهای ضروری اتخاذ شده است

درستی، نماینده وزارت صمت در اصناف کشور و عضو هیات رئیسه اتاق های اصناف ایران و تهران با اطمینان بخشی به مردم به جهت وجود و وفور کالاهای اساسی گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی های انجام یافته در راستای تامین و توزیع کالاهای اساسی و ماسک با مشکل و چالشی روبه رو نخواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، ابراهیم درستی نماینده وزارت صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق های اصناف ایران و تهران با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: در این جلسه عنوان شد در بخش کالاهای اساسی، نزدیک به ۴ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد و بدون وقفه کالاهای مورد نیاز تامین می‌شود که البته اولویت با تولید داخل بوده و تنها کسری موجود از آن جبران خواهد شد. همچنین بر این اساس تصمیم ستاد اقتصادی دولت، ارز مواد اولیه و کالاهای اساسی تحت هر شرایطی تامین می‌گردد و مقرر شده است ترخیص و انتقال این کالاها از بنادر و گمرک سرعت بگیرد.

درستی افزود: در چهار ماه گذشته در پنج قلم بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ تن کالا ترخیص شده است که بیش از ۳ میلیون آن در بنادر موجود و مقرر شده است که ترخیص شوند. همچنین تجار و بازرگانان در صورت تمایل میتوانند برای ترخیص، ارز لازم را دریافت کنند

وی با بیان اینکه اصناف همراهی کامل را در مدیریت بازار خواهند داشت، گفت: در تمامی عرصه ها اصناف در خط مقدم و کنار مردم و نظام بوده اند. امروز نیز با وجود مشکلات عدیده، به بهترین نحو در کنترل بازار و تامین مایحتاج مردم، نقش آفرینی خواهند نمود.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران در خصوص تامین، تولید و توزیع ماسک نیز گفت: همانگونه که قبلا اطلاع رسانی شده است خوشبختانه بسیاری از تولیدکنندگان از جمله کارگاه های پوشاک با عرق ملی و بدون چشمداشتی مصرانه پای کار هستند و فرایند تولید و توزیع ماسک از تامین پارچه، دوخت و توزیع آن بدون هیچ مشکلی در حال انجام می باشد و از این بابت نگرانی وجود ندارد. هدف همه ما این است که این کالای حساس در برهه به آسانی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

درستی در بخشی از صحبت های خود به نوسانات اخیر ارز اشاره نموده و با تاکید بر هم افزایی تمامی دولتمردان و مراکز ذیربط در این خصوص عنوان کرد: متاسفانه نوسانات غیرمنطقی و غیر اصولی اخیر ارز و جولان دلالان در این بازار شرایط بازار را از حالت عادی خود خارج کرده و موجب بروز برخی چالش ها و مشکلات اقتصادی و حتی روانی برای مردم شده است که امیدواریم با تصمیمات ویژه دولت به این موضوع شاهد بازگشت آرامش به وضعیت بازار باشیم.

کد خبر: ۳۱٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha