۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
۱۰ میلیون نفر مشمول سهام عدالت از قلم افتاده‌اند
دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس:

۱۰ میلیون نفر مشمول سهام عدالت از قلم افتاده‌اند

نظری خانقاه، دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس موضوع سهام‌عدالت را پیگیری می‌کند اعلام کرد ۱۰میلیون نفر شامل افراد تحت پوشش کمیته امدادامام(ره)، بهزیستی و کارگران مشمول لیست سهام‌ عدالت نشدند.

به گزارش بازار، سید غنی نظری خانقاه دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه گفتگوی اقتصادی با موضوع «بسته اقتصاد مردمی مجلس برای تحول اقتصادی» گفت: اقتصاد با عرضه و تقاضا سر و کار دارد، با احساسی شدن هم رابطه ندارد؛ اقتصاد مرتبط با سیاست دولت داخلی و خارجی است. شرایط اقتصادی مان هم ناشی از سیاست های دولت به خصوص دولت کنونی بوده است.

اقتصاد تحت تاثیر کرونا
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره معیشت و اقتصاد راهبردهای اساسی را به مجلس عنوان کردند، به طرح این موضوع پرداخت که مجلس برنامه ریزی های متعددی دارد.

نظری خانقاه همچنین با بیان اینکه ۲ عامل کلیدی در اقتصاد تاثیرگذار است، گفت: یک عامل را بروز بیماری کرونا و بیکاری افراد عنوان کرد.

وی عامل دیگر را هم تحریم ها و مشکلات فروش نفت، صادرات و برنگشتن پول آنها مطرح کرد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: هرچقدر اقتصاد ضعیف تر می شود سفره خانواده هایی که درآمد کمتری دارند کوچک تر می شود.

بسته اقتصادی مجلس شامل ۵ محور
وی گفت: بسته معیشت اقتصادی مردم که به منظور ایجاد تحول اقتصادی از سوی رئیس مجلس مطرح شده است دارای ۵ محور است که مربوط به مسائل مزمن اقتصاد است.

وی با بیان اینکه مجلس به تنهایی نمی تواند کار کند، ادامه داد: مجلس و قوه قضائیه باید تلاش جدی داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت: الان بحث اصلاح ساختار بودجه در مجلس مطرح است، بودجه مان طوری است که کسری بودجه به اقشار پایین فشار می آورد، بودجه را مصرفی کردیم و هزینه های را بالا بردیم.

فرار مالیاتی و لزوم فرهنگ سازی
این نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم گفت: بحث فرار مالیاتی –در مجلس- مطرح است. کاسبان خرد مالیات می دهند در حالی که افرادی مالیات نمی دهند. در خوشبینانه ترین حالت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم، اگر اطلاعات مان جمع شود می توان جلوی فرار مالیات را گرفت.

وی به موضوع فرهنگ سازی هم پرداخت و ادامه داد: خیلی علاقه داریم در معاملات مان پول نقد بدهیم. اگر به جایی برسیم که مردمی که تبادلات مالی دارند، مالیات بدهند به نفع کشور است و اگر این اتفاق نیفتد دلال بازی رشد پیدا می کند.

نظری خانقاه همچنین گفت: کسری بودجه مان معادل فرار مالیاتی است.

پرداخت یارانه باید هدفمند شود
وی با اشاره به اینکه با تغییر شرایط اقتصادی دهک ها جا به جا می شود، در بخش دیگری گفت: یارانه –نقدی- به همه داده می شود در حالی که برای برخی پرداخت یارانه لازم است و برای برخی اگر یارانه نگیرند اهمیتی ندارد. پرداخت یارانه باید هدفمند شود. در قانون فوق این گونه نبود که به همه پول بدهند دهک های بالا باید حذف شوند.

این نماینده مجلس گفت: ساماندهی و اصلاح قانون مالیات های مستقیم را دنبال می کنیم. مالیات خانه های خالی هم اگر با عرضه این خانه ها صورت گیرد کمک کننده خواهد بود.

در بخش دیگری نظری خانقاه به موضوع تخصیص سهام عدالت به افراد پرداخت و اظهار داشت: سهام عدالت به یکی تعلق می گیرد به یکی نمی گیرد. الان ۴۹ میلیون نفر سهام عدالت گرفتند، در حالی که مابقی افراد این سهام را نگرفتند. اصلاح قانون سهام عدالت را در کمیسیون دنبال می کنیم چون ۱۰ میلیون نفر مشمولان سهام عدالت به حساب نیامده اند.

کد خبر: ۳۱٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      0 0
      سلام ما هم رسید و گواهی داریم ولی ثبت نام نشدیم،،،