۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
ورود کمیسیون عمران مجلس به بحث زلزله تهران/ مسئولان پاسخگو نیستند
شاکری:

ورود کمیسیون عمران مجلس به بحث زلزله تهران/ مسئولان پاسخگو نیستند

تهران- شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ورود کمیسیون عمران مجلس به بحث زلزله تهران، گفت: متاسفانه نهادهای مربوط پاسخ قانع کننده‌ای در مورد زلزله تهران ندارند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار بازار از ورود کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بحث زلزله تهران خبر داد و افزود: بر عملکرد نهادهای مربوطه در زلزله تهران نظارت خواهیم کرد، چرا که زلزله تهران بحرانی بزرگ را رقم خواهد زد و باید به ویژه برای بافت فرسوده پایتخت فکری کرد.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، ستاد مدیریت بحران و سازمان نظام مهندسی از جمله نهادهایی هستند، که باید ظرفیت‌های خود را به کار بگیرند و بگویند که تاکنون چه فکری و چه اقدامی برای بافت فرسوده پایتخت انجام داده اند، لذا نباید صبر کنیم، حادثه رخ دهد و بعد به فکر بیفتیم، اکنون نیز باید همه در صحنه حاضر باشیم و از ظرفیت‌هایمان حداکثر استفاده را ببریم.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت بحران در مواجهه با بحران های رخ داده سال های اخیر اضافه کرد: نباید تنها به پیش بینی قبر و گور برای زلزله فکر کرد، باید ایمان داشته باشیم و بدانیم، که در صورت وقوع زلزله می توانیم، مردم را نجات دهیم.

وی خواستار بهره گیری از تجربیات کشورهایی که در مناطق زلزله خیز دنیا هستند، شد و ادامه داد: این که تهران در منطقه زلزله خیز است، را سال ها است می دانیم، اما سوال این جا است، که چه کارهایی کردیم و چه کارهایی قرار است، بکنیم، اقدامات کشورهایی که در اماکن زلزله خیز دنیا قرار دارند، می تواند، الگویی برای ما باشد.

شاکری گفت: امروز سازمان های مرتبط و مسئول در برابر بحران پاسخ قانع کننده ای برای انجام اقدامات در برابر زلزله تهران ندارند و این قابل قبول نیست، که دست روی دست بگذاریم و بگوییم، بودجه نداریم و نمی توانیم، کاری کنیم.

کد خبر: ۳۱٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha