۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
قابل معامله بودن برخی از ابزارهای بخش مسکن در بورس
عضو شورای عالی بورس مطرح کرد

قابل معامله بودن برخی از ابزارهای بخش مسکن در بورس

اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس گفت: در حال حاضر برخی از ابزارهای بخش مسکن در بورس قابل معامله است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «سعید اسلامی بیدگلی» افزود: شرکت های ساختمانی امروز در بورس و اوراق بهادار حضور دارندو همچنین این فرصت فراهم است که صندوق های مثل صندوق های زمین و ساختمان یا صندوق های پروژه که مربوط به پروژه های ساختمانی باشد در بورس طرح شود.

وی اظهارداشت: همچنین مقدمات راه اندازی صندوق های املاک و مستغلات، صندوق های تنظیم مجدد زمین و حتی فروش متری مسکن هم در بورس اوراق بهادار ایجاد شده است.

عضو شورای عالی بورس گفت: طی سال های گذشته حتی تامین سرمایه تخصصی هم در این حوزه راه افتاده است بنابراین این امکان وجود دارد که برخی از ابزارهای مربوط به بخش مسکن و شرکت های فعال در حوزه ساختمان و حمل و نقل همین حال در بورس معامله شوند به همین دلیل هم بسیاری از فعالان بازار سرمایه معتقدند بجای راه اندازی یک بورس جدید (بورس املاک یا ساختمان) می توان با استفاده از ظرفیت های فعلی بورس اوراق بهادار و بورس کالا می توان بخش های زیادی از اهدافی که الان برای راه اندازی بورس مسکن ذکر شده محقق کرد.

وی افزود: اشخاصی که پیگیر راه اندازی این بورس هستند هدف شان ایجاد ابزارها و نهادهای جدید در بخش ساختمان است یعنی مهمترین هدفی که از سوی این دوستان تعقیب می شود در حقیقت ابزار سازی و نهاد سازی است.

اسلامی بیدگلی تصریح کرد: این دوستان معتقدند با راه اندازی بورس املاک می شود به شکل گسترده تری فروش پروژه های ساختمانی بزرگ را شفاف تر کرد و نقدشوندگی بیشتری انجام داد و همزمان هم به دلیل امکاناتی که به هر حال بورس های مستقل دارند می شود راه اندازی ابزارها را آسان تر و در ضمن از امکانات مالیاتی و معاملاتی بیشتری استفاده و همینطور رفت به سمت اینکه اوراق رهنی و اوراق مشتقات درجه چندم بخش ساختمان را در این بخش ها راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: همین الان هم بین کارشناسانی که در بازار سرمایه فعال هستند این نظریه وجود دارد که می توان با زیرساخت های حقوقی و قانونی که در بورس اوراق بهادار و بورس کالا وجود دارد بخش زیادی از این نیازها را برطرف کرد.

عضو شورای عالی بورس یادآورشد: کسانی که طرفدار راه اندازی بورس املاک و مستغلات هستند معتقد این امکان بیشتری را برای راه اندازی ابزارهای مالی و ایجاد نهادهای مالی جدید فراهم می کند.

کد خبر: ۳۱٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha