۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
ساخت مسکن کارگران نزدیک شهرک‌های صنعتی
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن خبر داد

ساخت مسکن کارگران نزدیک شهرک‌های صنعتی

پروانه اصلانی درباره احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و مستمری بگیران و بازنشستگان گفت: زمین برای احداث واحدهای کارگران نزدیک شهرک‌های صنعتی در حال احصا است.در مرحله اول سه تعاونی در جوار شهرک‌های صنعتی در اشتهارد، ایوانکی تهران و قزوین تشکیل شده است.

به گزارش بازار، پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مسکن کارگران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان که موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، کارگران در قالب تعاونی‌های صنفی دسته‌بندی، اعضای چندین تعاونی تشکیل و نیاز کارگران برای شهرک‌های صنعتی، تعیین شده است.

اصلانی با تاکید بر اینکه نیاز کارگران به مسکن در کنار شهرک‌های صنعتی مشخص شده از تعیین میزان زمین‌ها برای اینکار خبر داد و افزود: در کنار تشکیل تعاونی اعضا و نیاز به میزان زمینی که باید واحدهای مسکونی کارگران در آن‌ها ساخته شود، آورده متقاضیان نیز تعیین شده و هر متقاضی در این طرح باید بین ۳۰ تا ۷۵ میلیون تومان آورده داشته باشد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در ادامه با اعلام اینکه کارگران شناسایی، دسته‌بندی شده و در حال معرفی به استان‌های مختلف هستند، بیان کرد: معرفی کارگران نیازمند مسکن به استان‌های قزوین و تهران در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه زمین برای احداث واحدهای مسکونی کارگران نزدیک به شهرک‌های صنعتی در حال احصا است، گفت: تامین مسکن کارگران در قالب تفاهم‌نامه انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: تعاونی‌ها زیر نظر اتاق تعاون و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند و این دو نهاد درکنار هم احداث واحدهای مسکونی کارگران را که موضوع تفاهم نامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است انجام خواهند داد.

احداث مسکن کارگران در جوار شهرک‌های صنعتی

وی در خصوص نقش وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن کارگران و موضوع تفاهم‌نامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگران، گفت: نقش وزارت راه و شهرسازی، تامین زمین و معرفی آن‌ها به دستگاه‌های متولی طرح اقدام ملی است تا بتوانند تامین مسکن این افراد را انجام دهند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی از تشکیل سه تعاونی در جوار شهرک‌های صنعتی و در حوزه اشتهارد، ایوانکی تهران و قزوین بین شهرک‌های کاسپین یک و دو خبر داد و افزود: تاکنون تعداد افرادی که فاقد مسکن هستند و توان قسمتی از این آورده را دارند تعیین شده و سه تعاونی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: وزارت تعاون و اتاق تعاون با اعضایی که تشکیل داده است آماده هستند تا وزارت راه و شهرسازی تامین زمین کند و آن‌ها شروع به ساخت کنند.

اصلانی توضیح داد: در مدل جدید همکاری با تعاونی‌های کارگری از مدل زنجیره تامین مصالح استفاده می‌شود. در همین خصوص نیز با شرکت‌های تامین مصالح صبحت شده است تا بتوان به شکل عمده و ارزان‌تر برای قشر، تامین زمین انجام داد.

وی اعلام کرد: کارفرمایان کارگران این طرح نیز پذیرفتند تا سپرده‌گذاری در بانک ‌مسکن را انجام دهند تا آن‌ها بتوانند وام صندوق مسکن یکم را بعد از یک سال دریافت کنند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: بانک ‌مسکن در حال انجام رایزنی‌هایی است تا نهاد کارفرما قابلیت سپرده‌گذاری داشته باشد و وام به اعضای تعاونی پرداخت کند.

کد خبر: ۳٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha