۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
۶۰ درصد انشعابات غیرمجاز برق زنجان مربوط به روستاهاست
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان:

۶۰ درصد انشعابات غیرمجاز برق زنجان مربوط به روستاهاست

زنجان- علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان ۶۰ درصد انشعابات غیرمجاز برق در زنجان را مربوط به روستاها دانست.

علیرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه ۶۰ درصد انشعابات غیرمجاز در روستاهای استان زنجان است، گفت: در مناطق روستایی تعداد انشعابات غیرمجاز بسیار بالاتر است چرا که آنان در فصول سرد سال به علت نداشتن گاز طبیعی در برخی از این اماکن از وسایل گرمایشی برقی به علت دسترسی راحت تر استفاده می کنند.

وی  با بیان اینکه ۴۰ درصد انشعابات غیرمجاز در حاشیه شهرها است، اظهار کرد: این درحالی است که این میزان انشعابات غیرمجاز برق در داخل شهر به مراتب کمتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در مورد چگونگی پیشگیری از ایجاد انشعابات غیرمجاز برق تصریح کرد: ما برای پیشگیری از ایجاد انشعابات غیرمجاز برق شبکه سیمی را به کابل خودنگهدار تبدیل می کنیم چراکه با توجه به روکش دار و پوشش دار بودن این کابل های خودنگهدارنده گرفتن انشعاب غیرمجاز از آن کاری به مراتب سخت تر خواهد بود.

علیزاده تاکید کرد: اداره برق از طریق اطلاع رسانی های صورت گرفته، کنترل های دوره ای و بازدیدها نسبت به شناسایی و جمع آوری انشعاب های غیر مجاز اقدام می کند. انشعابات غیر مجاز منجر به مصرف بی مهابای برق، عدم رعایت الگوی مصرف، وارد آوردن فشار به شبکه موجود برق و ایجاد خسارت به مشترکین مجاز و شبکه توزیع برق خواهد شد.

وی در خصوص تعداد مشترکین خانگی، افزود: در حال حاضر تعداد مشترکین در سطح استان معادل ۴۶۰ هزار مشترک است که از این میان ۱۳۵ هزار مشترک آن روستایی و ۳۰۵ هزار مشترک آن شهری می باشند.

کد خبر: ۳۰٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha