۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در خراسان شمالی قطعی شد
استاندار خراسان شمالی خبر داد

سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در خراسان شمالی قطعی شد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: سرمایه‌گذار و حل مشکلات سرمایه‌گذاران باید اولویت اول هر مدیری باشد و با پیگیری‌های انجام‌شده سرمایه‌گذاری بخش خارجی به ارزش هشت میلیون دلار در حوزه صنعت و معدن استان قطعی شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: اگر میزبان خوبی برای سرمایه‌گذار نباشیم سرمایه‌گذار مکان دیگری را انتخاب می‌کند.

وی با تأکید بر نقش صرافی بر توسعه مراودات با کشورهای خارجی و صادرات و واردات، افزود: پیگیر نهایی شدن سرمایه‌گذاری در حوزه صرافی از طریق بانک مرکزی هستیم.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نگاه ماه به توسعه سرمایه‌گذاری است، افزود: وجود کمتر از ۴۰۰ واحد صنعتی در استان نشان‌دهنده ضعف و فقر استان در این حوزه است بنابراین باید در مسیر و پیشرفت توسعه بدویم.

شجاعی ادامه داد: همه باید در استان بخش سرمایه‌گذاری و ارزش‌گذاری به سرمایه‌گذار را بر هر کاری مقدم بدانیم چراکه درواقع سفره مردم را آبادتر و موجب ایجاد اشتغال و درآمد پایدار می‌شویم.

وی مطرح کرد: تلاش داریم سرمایه‌گذاران را به سمت منطقه ویژه اقتصادی سوق دهیم تا سرمایه‌گذاران از معافیت‌ها و مشوق‌های لازم برخوردار شوند.

استاندار خراسان شمالی پس از بررسی مشکلات پنج سرمایه‌گذار خطاب به مدیران اجرایی مربوط دستور داد: زمین موردنیاز برای سرمایه‌گذار مجتمع گردشگری اسپاخو تا دو هفته آینده واگذار شود و سازمان‌های گردشگری، منابع طبیعی، محیط‌زیست، مدیریت امور اراضی و راهداری برای انجام این کار همکاری داشته و با در نظر گرفتن نیاز استان روند انجام کارها را تسریع کنند.

شجاعی افزود: موضوع واگذاری زمین موردنیاز به سرمایه‌گذار حوزه گیاهان دارویی ( ۲۰۰ هکتار برای کشت و ۴۰ هکتار برای ایجاد سازه‌های گلخانه) تا دو هفته آینده تعیین تکلیف شود.

وی اشاره داشت: تا پایان وقت اداری پنجشنبه هفته جاری موضوعات صدور مجوز و واگذاری زمین به سرمایه‌گذار روغن مارگارین از سوی سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی تعیین تکلیف شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: تا یک هفته آینده موضوعات ثبت تقاضای سرمایه‌گذار و واگذاری زمین به سرمایه‌گذار داروهای گیاهی کمیاب از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی نهایی شود بعد از تحویل به دانشگاه علوم پزشکی تا یک ماه آینده در سطح ملی جمع‌بندی شود.

شجاعی بابیان این مطلب که استان به سرمایه‌گذاری در تمام سطوح نیاز دارد و محتاج به جذب و ورود سرمایه‌گذار است، تأکید کرد: باید در زمان تعیین‌شده کارها انجام شود و هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست.

وی مطرح کرد: بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن جزو پیشران‌های اقتصادی استان هستند که باید از ظرفیت تردد سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر به‌خوبی بهره‌مند شویم و بخش فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع متوسط و کوچک استان را توسعه دهیم.

کد خبر: ۳۰٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha