۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
ارز مورد نیاز تولید را تحت هر شرایطی تامین خواهیم کرد
وعده سرپرست وزارت صمت

ارز مورد نیاز تولید را تحت هر شرایطی تامین خواهیم کرد

مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ارز مورد نیاز تولید را تحت هر شرایطی تامین خواهیم کرد، از تشکیل ستاد مقابله با احتکار در وزارت صمت خبر داد .

به گزارش بازار به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی در چهارمین نشست شورای تشدید نظارت و بازرسی بازار، بیان کرد: مقوله بازار برای مردم به لحاظ امنیت ذهنی و روانی و برای دولت به لحاظ ایجاد ثبات مهم است.

وی ادامه داد: خوشبختانه متولیان بخش بازار، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی خود از جنس مردم هستند و بیشتر از همه دغدغه مدیریت و کنترل و ایجاد آرامش و ثبات در بازار را دارند.

در زمان شیوع کرونا اصناف و بازاریان در کنار مردم و دولت حماسه آفریدند
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا در اواخر سال گذشته نیز اصناف و بازاریان حماسه آفریدند و در کنار مردم و دولت برای مدیریت و کنترل بازار و تأمین مایحتاج عمومی مردم بودند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مردمی ترین نهاد اقتصادی کشور بازار و اصناف هستند، یادآوری کرد: اصناف و بازاریان عمدتا از جنس معتمدین مردم و محلات هستند و در همه برهه‌های حساس نیز در میدان بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت در هر شرایطی ارز کالاهای اساسی و مواد اولیه را تامین می کند، گفت: ستاد اقتصادی دولت تصمیم خوبی برای ترخیص و انتقال سریع کالاهای موجود در بنادر و گمرکات کشور اتخاذ کرده است، همواره موضوع تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی در اولویت بوده است که با این تصمیم شتاب نیز می‌گیرد و مواد اولیه کارخانجات به موقع تامین می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تمام رسته های تولیدی کشور ارقام تولید حتی به نسبت سه ماهه سال گذشته افزایشی بوده است.

نزدیک به ۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد
مدرس خیابانی با اعلام اینکه نزدیک به ۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد، افزود: تامین بدون وقفه کالاهای اساسی تداوم دارد، اتکای ما در تامین کالاهای اساسی تولید داخل است و فقط کسری در کالاهایی که به دلیل شرایط خاص امکان تولید ندارند، از واردات انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه به تناسب تشدید تحریمها تشدید کنترل و نظارت بر بازار را داریم، بیان کرد: نوع رفتار بازار در زندگی روزمره مردم تاثیر خواهد گذاشت و تلاش می کنیم تا تکانه‌های شدید اقتصادی که منشا آن خارجی و تشدید تحریم‌ها است روی معیشت مردم تاثیر کمتری داشته باشد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان، تشکیل ستاد مقابله با احتکار را به ابتکار سازمان حمایت، اقدامی موثر برای برخورد با سودجویان و محتکران دانست.

کد خبر: ۳۰٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha