۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
زیره، پسته و گیاهان دارویی ظرفیت‌های بورسی استان سمنان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

زیره، پسته و گیاهان دارویی ظرفیت‌های بورسی استان سمنان

شاهرود- میرباقری، کارشناس مسائل اقتصادی بابیان اینکه زیره، پسته و گیاهان دارویی سه مزیت حوزه کشاورزی استان سمنان برای ورود به بورس، بازارهای سرمایه و فرابورس هستند، گفت: این استان ازلحاظ تولید زیتون، زیره و پسته در زمره سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.

سعید میرباقری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و باغداری استان سمنان بیان کرد: زیره، پسته و گیاهان دارویی ظرفیت‌های بورسی استان محسوب می‌شوند که می‌توانند جذابیت‌های خوبی در حوزه بازار سرمایه ایجاد کنند.

وی بابیان اینکه شرط بورسی شدن این محصولات این است که بتوانیم دربرند سازی و همچنین معرفی مزیت‌های آن کوشا باشیم، ابراز کرد: در کنار این امر باید سعی کنیم تا سرمایه‌گذاران را نیز به سمت تولید بیشتر و بهتر این نوع محصولات سوق دهیم.

گردش مالی ۳هزار میلیارد تومانی پسته
کارشناس اقتصادی و دانش آموخته رشته اقتصاد بابیان اینکه سرخه مهد تولید باریجه استان سمنان و حتی استان‌های شمال شرقی ایران می‌تواند نام گیرد، تأکید کرد: یک کیلوگرم اسانس این گیاه در عطرسازی‌های فرانسه صدها دلار می‌ارزد اما این در حالی است که ما حتی یک بخش ساده فرآوری آن را هم در استان نداریم.

میرباقری بابیان اینکه کالپوش و میامی می‌توانند قطب گیاهان دارویی مانند گل محمدی باشند، تأکید کرد: هفته گذشته جهاد کشاورزی کاشت ۲۰ هکتار گل محمدی در زمین‌های شیب‌دار کالپوش را برای نمونه در سطح استان مصوب کرد که این نشان می دهد می توانیم سال آینده شاهد بهره برداری خوب از گل محمدی در این بخش شرقی از استان باشیم.

وی افزود: گردش مالی پسته دامغان سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان است و زیره در سمنان میلیاردها تومان مزیت اقتصادی دارد در نتیجه سوق دادن این محصولات به سمت بازارهای سرمایه و بورس می تواند دست تولیدکنندگان استان را برای ارتقای وضعیت اقتصادی تولیدات شان بازتر کند.

کد خبر: ۳۰٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha