۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
هشدار پارلمانی به کره‌جنوبی؛ بدهی ایران را پرداخت کنید/ احتمال تحریم کالاهای کُره ای
رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بازار مطرح کرد

هشدار پارلمانی به کره‌جنوبی؛ بدهی ایران را پرداخت کنید/ احتمال تحریم کالاهای کُره ای

رییس «کمیته امنیت» کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کره جنوبی در عدم بازگرداندن بدهی‌های خود به ایران اقدام اشتباهی می‌کند و قطعاً کره جنوبی در این زمینه پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به بدهی ۷ میلیارد دلاری کره جنوبی به ایران و راه های بازپس گیری این بدهی، گفت:‌ کره جنوبی در عدم بازگرداندن بدهی‌های خود به ایران اقدام اشتباهی می‌کند.

وی تأکید کرد: کره جنوبی باید بازار خوبی که در ایران داشت را حفظ می‌کرد. قطعاً کره جنوبی در این زمینه پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد.

رییس «کمیته امنیت» کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آستانه صبر و تحمل جمهوری اسلامی ایران همواره بالا بوده است، اظهار داشت: با این حال این بدین معنا نیست که هر رفتاری را پذیرا باشیم و منافع ملی را نادیده بگیریم.

این نماینده مجلس گفت: قطعاً کره جنوبی به این باور رسیده و می رسد که نباید با کشورهای بزرگی چون ایران چنین رفتاری داشته باشد، ما ظرفیت‌های فراوانی داریم و به نظر بنده مردم ما در کوتاه‌ترین زمان پاسخ این موضوع را خواهند داد.

وی تأکید کرد: همین که مردم در یک اقدام گروهی کالاهای کشور کره جنوبی را تحریم کنند، قطعاً این مسئله ضربه بزرگی  به اقتصاد این کشور وارد خواهد ساخت.

کد خبر: ۳۰٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha