۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
۸۰ درصد فایناس و تامین مالی واحدهای تولیدی از طریق سیستم بانکی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد

۸۰ درصد فایناس و تامین مالی واحدهای تولیدی از طریق سیستم بانکی

کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر ضرورت فعال شدن بازار سرمایه برای تامین مالی واحدهای تولیدی، گفت: اکنون فشار حداکثری به بانک ها اعمال می شود.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، علی اکبر کریمی، با بیان اینکه بار اصلی تامین مالی واحدهای تولیدی بر دوش سیستم بانکی کشور است، گفت: توجه به مشکلات سیستم بانکی با هدف کمک به رفع چالش های بحث تولید باید در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اکنون رقمی در حدود ۸۰ درصد فایناس و تامین مالی واحدهای تولیدی از طریق سیستم بانکی صورت می‌گیرد، افزود: باید تلاش کنیم تا روش ها و راهکارهای دیگری نیز برای تامین مالی واحدهای تولیدی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بازار سرمایه یکی از مسیرهای کاهش اتکا به منابع بانکی است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بازار سرمایه در خدمت تولید نبوده و منابع عظیمی که نقدینگی در بازار سرمایه روزانه دست به دست می‌ شود و مرتب به حجم ارزش کلی بازار افزوده می کند هیچ نفعی برای این بخش ندارد.

کریمی از ورود کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع چرایی عدم استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای رونق تولید، گفت: به عنوان مسئول کمیته جهش تولید و بهبود محیط کسب و کار در کمیسیون صنایع و معادن به این موضوع به عنوان اولین اولویت رسیدگی کرده و در این حوزه با مسئولان مربوطه نیز نشست هایی را برگزار می کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه باید منابع و سرمایه های  سرگردان مردم به مسیر درست هدایت شود تا به این ترتیب رشد اقتصادی رخ دهد، افزود: برنامه مداری در این حوزه باید از سوی بانک مرکزی در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ساماندهی وضعیت بازار به نفع تحقق شعار سال باید با هم فکری همه دستگاه ها و همه قوا صورت بگیرد و انتظار صرف از بانک مرکزی اشتباه است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید راهکارهای جدید تامین مالی در بخش تولید اتخاذ و به این ترتیب شعار سال محقق شود.

کد خبر: ۳۰٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha