۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
۹۵ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار خراسان رضوی راه آسفالته دارند

۹۵ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار خراسان رضوی راه آسفالته دارند

مشهد- رییس اداره نظارت بر ساخت راههای فرعی اداره کل راهداری خراسان رضوی گفت: از نظر جمعیتی ۹۵ و هفت دهم درصد از روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان از راه آسفالته برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل رهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان رضوی، عباسعلی مرادی افزود: طول راه های روستایی استان ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر است که هفت هزار و ۷۳۴ کیلومتر از این طول آسفالت است لذا از نظر شاخص طول راهها می توان گفت ۵۵ درصد از راههای روستایی خراسان رضوی آسفالت و بقیه خاکی یا غیرآسفالت است.

وی با بیان این که از ابتدای امسال، ساخت راههای روستایی از اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی سپرده شده است گفت: طی سال گذشته ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است.

رییس اداره نظارت بر ساخت راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: امسال نیز در صورت وجود اعتبار حدود ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت می شود.

مرادی افزود: طی هفته جاری نیز راه روستای احمدیه با ۴۷ خانوار جمعیت در شهرستان فیروزه آسفالت شد که برای آسفالت این جاده به طول ۲ کیلومتر و عرض ۵.۵ متر البته با فرایندی مشارکتی هشت میلیارد ریال هزینه شده است.

گفتنی است خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

کد خبر: ۳۰٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha