۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
فاز نخست احداث سالن مسافری جدید در پایانه مرزی دوغارون آغاز شد

فاز نخست احداث سالن مسافری جدید در پایانه مرزی دوغارون آغاز شد

مشهد- مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: در راستای رفع مشکل کمبود فضا برای اتباع افغانستانی، فاز نخست احداث سالن مسافری جدید در پایانه مرزی دوغارون آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل وقل جاده ای خراسان رضوی ،کریم نوایی نظامی اظهار کرد: در فاز نخست این طرح تخریب بناهای معارض تا پایان هفته به اتمام می‌رسد و زمین پروژه به طور کامل تسطیح و آماده خواهد شد و سپس مناقصه برای احداث این سالن به مساحت سه هزار و ۳۰۰ متر مربع آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حضور جمعیت زیاد زائرین افغانستانی در ایام راهپیمایی اربعین حسینی در این پایانه مرزی، طرح دکوراسیون داخلی سالن متناسب با این رویداد تغییر نموده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: همچنین در فضای یاد شده اتاق و امکانات مناسب برای همه دستگاههای مرتبط با جابه‌جایی مسافر درنظر گرفته شده است.

وی افزود: طرح اصلی ساخت سالن مسافری جدید در این پایانه مرزی مربوط به سال ۹۵ است و در آن زمان ۱۸۰ میلیارد ریال بودجه با احتساب ۲۵ درصد افزایش احتمالی پیش بینی شده بود، همچنین برآورد شده است احداث این سالن مسافری دستکم ۲ سال زمان ببرد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸ روزانه به طور متوسط چهار هزار مسافر بصورت ورودی و خروجی در این مرز تردد داشتند که البته این عدد در ایام اوج مسافر مانند تعطیلات نوروز و پیاده روی اربعین بیش از این مقدار بود.

کد خبر: ۳۰٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha