۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
خراسان جنوبی کمترین نرخ بیکاری در کشور را کسب کرد
معاون استاندار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی کمترین نرخ بیکاری در کشور را کسب کرد

بیرجند-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی موفق به کسب کمترین نرخ بیکاری کشور در بهار ۹۹ شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مشیر الحق عابدی ظهر یکشنبه در نشست خبری که در دفتر وی در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهارکرد: این استان کمترین نرخ بیکاری کشور را در بهار ۹۹  از آن خود کرده است.

وی با اشاره به این که خراسان جنوبی در تابستان ۹۸ رتبه دوم و در پاییز و زمستان سال گذشته رتبه اول بیکاری را در سطح کشور از آن خود کرده بود، تأکید کرد: نرخ بیکاری استان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴.۷ درصد کاهش و از ۸.۷  درصد به ۴ درصد رسید و خراسان جنوبی از این حیث رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

به گفته وی؛ افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود و نرخ بیکاری از جمله شاخص هایی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی هر منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: مجموع تلاش‌هایی که از اواخر سال ۹۷ در حوزه اقتصادی و اشتغال استان انجام گرفت، موجب شد خراسان جنوبی کمترین نرخ بیکاری را در بهار امسال کسب نماید که این موفقیت بسیار ارزشمند است.

عابدی افزایش چشمگیر در جذب اعتبارات ملی و تأثیر آن در تعدد پروژه های عمرانی را از مهمترین عوامل کسب این توفیق برشمرد و گفت: طرح های هاب منطقه ای شتر، ایجاد هزار هکتار گلخانه، واردات دام سبک و سنگین، توجه به محصولات استراتژیک کشاورزی و معدنی و همچنین اجرای پروژه های راه آهن، ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی،توجه به مسائل زیربنایی و صد البته احیای طرح های صنعتی معطل مانده یا خارج شده از فاز تولید از مهمترین عوامل مؤثر در افزایش آمار اشتغال استان  است.

وی یادآور شد: توجه به ظرفیت های استان و استفاده از توان شرکت های اقتصادی بزرگ کشور برای بهره برداری از این پتانسیل ها در راستای توسعه استان با تأکید بر استفاده از نیروهای بومی نیز در کسب این موفقیت تأثیر داشته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران اظهار داشت: بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد به طور کلی بخش خدمات با ۴۹.۷ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده و بخش‌های صنعت با ٣١.٨ و کشاورزی با ١٨.٦ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عابدی ادامه داد: سهم شاغلان بخش کشاورزی در بهار ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۳ درصد کاهش و سهم شاغلان بخش صنعت ۰.۳ درصد و خدمات ۰.۱ درصد افزایش داشته است.

وی درخصوص نتایج و پیامدهای این آمارها گفت: این آمارها ضمن این که به شناخت وضعیت موجود نیروی کار به منظور تدوین برنامه‌های توسعه ای استان کمک می کند در نحوه توزیع منابع اعتباری در حوزه ها و دستگاه های مختلف نیز مؤثر است.

 به گفته وی؛ بر اساس گزارش مرکز آمار در بهار امسال، استان های خراسان جنوبی با نرخ ۴ درصد، اردبیل ۶ درصد، ایلام ۶.۵ درصد، فارس ۶.۶ درصد و خراسان رضوی ۷ درصد کمترین نرخ بیکاری را در فصل بهار ۹۹ به خود اختصاص داده اند.

کد خبر: ۳۰٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha