۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
مصرف برق کشور، از مرز ۵۸ هزار مگاوات گذشت
مدیرعامل توانیر:

مصرف برق کشور، از مرز ۵۸ هزار مگاوات گذشت

متولی زاده، مدیرعامل توانیر گفت: روز گذشته در زمان اوج مصرف، میزان مصرف برق از مرز ۵۸ هزار مگاوات گذشت و این رقم امروز نیز تکرار خواهد شد.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد حسن متولی زاده با اشاره به اینکه، روز گذشته، رکورد مصرف برق در زمان اوج مصرف شکسته شد و امروز نیز تکرار خواهد شد، افزود: با توجه به افزایش دمای هوا، میزان مصرف برق کشور به شدت افزایش یافته که بیش از ۴۰ درصد این میزان مصرف، متعلق به سیستم‌های سرمایشی است. وی با اشاره به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی همه سازمان‌های متعلق به صنعت برق در سراسر کشور، گفت: ما برای حفظ و پایداری شبکه برق نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

مدیرعامل شرکت توانیر، با اشاره به همکاری مناسب مصرف کنندگان بزرگ برق در زمان اوج مصرف، ادامه داد: در روز گذشته مشترکان بزرگ کشور با جابجایی زمان و کاهش مصرف برق، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات مدیریت مصرف انجام دادند که با اختصاص طرح‌های تشویقی، از این مشترکان قدردانی خواهد شد.

متولی زاده با بیان اینکه با توجه به سراسری بودن شبکه برق کشور، صرفه جویی در هر استانی به نفع کل کشور خواهد بود گفت: در حال حاضر، ۸ استان کشور در منطقه قرمز مصرف برق هستند که باید میزان مصرف خود را کاهش دهند.

وی گفت: مردم با استفاده نکردن از وسایل پرمصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و استفاده از دور کند کولر و قراردادن درجه کولرهای گازی برروی عدد ۲۴, می‌توانند در مدیریت مصرف برق، ما را یاری کنند.

متولی زاده اضافه کرد: هر گونه اختلالی در شبکه برق کشور، می‌تواند خسارات جبران ناپذیری بخصوص در بخش سلامت کشور وارد کند.

کد خبر: ۳۰٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha