۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
ایجاد ۱۶ هزار شغل طی سه سال گذشته در استان ایلام
استاندار ایلام خبر داد

ایجاد ۱۶ هزار شغل طی سه سال گذشته در استان ایلام

ایلام-استاندار ایلام از ایجاد ۱۶ هزار شغل طی سه سال گذشته در استان ایلام خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری استان به ۶.۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در محل استانداری ایلام اظهار کرد در سه سال گذشته بالغ بر ۳۰ هزار بیکار در استان وجود داشت اما امروز این عدد به ۱۴ هزار نفر رسیده است، به عبارتی در این مدت بالغ بر ۱۶ هزار اشتغال در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به رتبه سوم در کاهش آمار نرخ بیکاری کشور گفت: کاهش آمار بیکاری استان به عدد ۶.۵ یک رکورد بی نظیر در تاریخ استان است.

وی اضافه کرد: با این حال در قضیه بیکاری ۱۴ هزار نفر هم برای ما عدد زیادی هست و برای حل مشکل برنامه ریزی کرده ایم و انشاء الله با توان بیشتر و مضاعف تر در این مسیر حرکت می کنیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه به تمهیدات انجام شده برای جلوگیری از اثرات کرونا بر حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: در حالیکه در کشور این موضوع بر آمار بیکاران کشور تاثیر گذاشت اما تمام تلاش خود را بکار بسته ایم که به هر شکل ممکن این اتفاق در استان نیافتد.

وی با تاکید بر این مهم که در دفاع از اشتغال استان کم نگذاشته ایم، اظهار داشت: بطور مثال در میدان آذر و پتروشیمی ایلام به خاطر اتمام برخی پروژه ها بیش از سه هزار نیرو در معرض از دست دادن کار خود بودند که با رایزنی و شروع بکار پروژه های جدید مشغول به کار شدند.

وی افزود: دنبال این هستیم شهرک صنعتی تخصصی صنایع پایین دستی در استان ایجاد کنیم و علاوه بر این پروژه های متعدد و مهم دیگر شروع شده و یا در شرف انجام است که مجموعه فعل و انفعالات در این حوزه بسیار مثبت و امیدوار کننده است.

استاندار ایلام در ادامه بر ظرفیت های استان در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: امروز خیلی از کشورها و حتی استان های کشور با صنعت مهم گردشگری اداره می شوند اما در استان ایلام علی رغم ظرفیت های بی نظیر نتوانسته ایم در این حوزه موفق ظاهر شویم.

وی با تاکید بر این مهم که استان ظرفیت ۱۰ هزار اشتغال در حوزه گردشگری دارد، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری مذهبی، طبیعی، آثار باستانی و گردشگری خارجی انتظار هست یک تحرک قوی با الگو برداری از استان های موفق در این حوزه ایجاد شود.

کد خبر: ۳۰٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha