۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
۲۴۰۰ واحد مسکن مهر در شرق استان سمنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان:

۲۴۰۰ واحد مسکن مهر در شرق استان سمنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است

شاهرود- عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تعداد دو هزار و ۷۰۳ واحد نیمه‌تمام مسکن مهر در شاهرود وجود داشت، گفت: از این تعداد ۲۸۴ واحد تا پایان همان سال تکمیل و تحویل شد و اکنون دو هزار و ۴۱۹ واحد به‌صورت نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

امیر عمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه در زمان تفکیک ادارات کل راه و شهرسازی استان سمنان در سال ۹۷، تعداد دو هزار و ۷۰۳ واحد نیمه‌تمام مسکن مهر به این اداره کل واگذار شد، اظهار داشت: از این تعداد ۲۸۴ واحد تا پایان همان سال تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و ۴۱۹ واحد نیز به‌صورت نیمه‌تمام باقی‌مانده است، افزود: از این تعداد ۹۱۸ مورد دارای پرونده حقوقی بوده و ۶۰۴ واحد نیز زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

۸۳۳ واحد مسکن مهر شاهرود بدون متقاضی
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با تأکید بر اینکه ۸۳۳ واحد از واحدهای نیمه‌تمام «خود مالک» مسکن مهر شاهرود بدون متقاضی است، تصریح کرد: بیشتر این پروژه‌ها ۳۰ یا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف‌شده است و این اداره کل تلاش دارد تا با انجام اقداماتی این واحدها را تعیین تکلیف کند.

عمیدی بابیان اینکه ۳۴ واحد از پروژه‌های در دست احداث این اداره کل در مسکن مهر متعلق به مدد جویان سازمان بهزیستی است، یادآور شد: به دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی این افراد عملیات ساخت این واحدها با مشکلاتی همراه شده است که بر اساس استقراض مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای سازمان ملی مسکن، عملیات تکمیل این واحدها به‌زودی به پایان می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه لازم است اداره کل بهزیستی استان سمنان به‌منظور تحویل واحدهای موردنظر نسبت به انجام تعهد خود مبنی بر پرداخت ۱۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی اقدام کند، خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی بازآفرینی، تعداد هفت قرارداد با پیمانکاران منعقدشده است که شش قرارداد آن بااعتبار ۴۳۶ میلیون تومان در حوزه بازآفرینی شهری است.

بهره‌برداری از پروژه تکمیل آسانسورهای مسکن مهر شاهرود
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به انعقاد یک قرارداد مربوط به تکمیل آسانسورهای مسکن مهر بیان کرد: این پروژه بااعتبار ۷۵۸ میلیون تومان از محل یارانه‌ها اجرایی می‌شود.

عمیدی گفت: بر این اساس ۲۰ آسانسور به بهره‌برداری رسیده و ۱۸ آسانسور دیگر نیز تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه اضافه کرد: طی سال گذشته تعداد ۳۹۵ پرونده مربوط به گروه ماده پنج از شهرداری به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان تحویل‌شد که بر این اساس ۵۶ جلسه‌ کمیته با حضور اعضا در شاهرود تشکیل و به ۳۶۴ پرونده رسیدگی شد.

کد خبر: ۳۰٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha