۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
تحقق دیپلماسی اقتصادی در مجلس پیگیری می‌شود
رئیس مجمع نمایندگان قزوین:

تحقق دیپلماسی اقتصادی در مجلس پیگیری می‌شود

قزوین- سیاهکلی، رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با تشکیل گروه‌های تخصصی در مجلس دیپلماسی اقتصادی به صورت یک اولویت جدی در شرایط امروز کشور پیگیری می‌شود.

 لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی و تکنولوژی کشور بیان کرد: اگرچه در چند سال گذشته توانمندی و قابلیت‌های ما تا حد زیادی در ابعاد مختلف تکنولوژی و علمی رشد داشته است اما در بخش‌های اقتصادی نتوانستیم با سرعت دنیا پیش برویم.

وی افزود: همین مسئله موجب شد تا در زمان بروز مشکلات جهانی کشور شرایط دشوارتری را در عرصه اقتصادی تحمل کند که  فشار زیادی را برای اقشار مختلف مردم وارد کرده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره توسعه مبادلات تجاری، فرهنگی و اجتماعی بین الملل با توجه به مشکلاتی که کشور ایران در چند سال گذشته تجربه کرده است از اولویت‌ها بوده اما  شرایطی نظیر تحریم‌‎ها موجب شده است تا نتوانیم به این مبادلات به چشم فرصتی سودآور نگاه کنیم.

سیاهکلی گفت: اما امروز زمان آن رسیده است که در مورد تبادلات با بسیاری از کشورها به صورت شفاف موضع خود را مشخص کنیم که گروه دیپلماسی اقتصادی مجلس می‌تواند به این مسئله رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل در عقد قراردادهای خارجی توسعه زیرساخت‎های مبادلات تجاری و امکان افزایش کشورهای همراه با ما در این مسیر از ویژگی‌های تشکیل این گروه است و قطعا در مدیریت اوضاع اقتصادی مشکل‌دار کشور اثرگذار خواهد بود.

نماینده مردم قزوین در مجس شورای اسلامی افزود: به نظربنده طی چند سال گذشته فرصت‌های خوبی را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور از دست داده‌ایم ولی امروز زمان عمل گرایی رسیده است و در مجلس نیز این عزم به صورت جدی پیگیری می‌شود.

سیاهکلی ادامه داد: مجلس یازدهم مجلس کمیسیون محوری است و تلاش می‌کنیم تا امور به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر: ۳۰٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha