۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴
قفل گشایی از کارخانه های راکد/ بنیادی که برکت می آورد
بازار گزارش می‌دهد؛

قفل گشایی از کارخانه های راکد/ بنیادی که برکت می آورد

ساری- روند احیای کارخانه های راکد و تعطیل شده با مشارکت و سرمایه گذاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مازندران جهش گرفته و بسیاری از کسب و کارهای خرد را جان بخشیده است.

بازار؛ گروه استان ها: تصور جان گرفتن برخی از کارخانه های تعطیل شده که چرخ تولیدشان سال های سال زنگار گرفته در مازندران تا پیش از ورود و سرمایه گذاری بنیاد برکت بیهوده و امری محال بوده است.

طی یکسال گذشته، چرخ تولید کارخانه هایی با حمایت بنیاد برکت گریس کاری شد که حتی بسیاری از متولیان آن رونق دوباره آن را یک آرزو قلمداد می کنند.

جویبار و شهرک صنعتی
پای بنیاد برکت در هفته جاری به مازندران رسید و کارخانه ای که چندسال تعطیل و خاک روی ماشین آلاتش نشسته بود را وارد مدار تولید کرد. کارخانه ای که فاز اول آن ۱۰ شغل ایجاد کرد و احیای فازهای دیگر آن در دستور کار قرار دارد.

حسن خیریان پور معاون امور اقتصادی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه بنیاد برکت خیرو برکت را برای استان به ارمغان آورده است، می گوید: با مشارکت این کارخانه شاهد احیای یکی از کارخانه های مهم در استان هستیم.

وی با اظهار اینکه شرکت خمیر حل شونده آریو سلولز خزر سهامی خاص جویبار چندسالی تعطیلی بود، افزود: این واحد با مشارکت و سرمایه گذاری بنیاد برکت دوباره توانست به شمار واحدهای تولیدی استان برگردد و این اقدام در سال چهش تولید ارزنده است.

وی همچنین با بیان اینکه روند احیای کارخانه های راکد در استان در سال جاری شتاب گرفته است، تصریح کرد: خروج واحدها از تملک بانک ها و احیای واحدهای نیمه فعال و با ظرفیت پایین با استفاده از تسهیلات رونق تولید و رفع موانع فراروی در دستور کار استان قرار دارد.

خروج واحدها از تملک بانک ها و احیای واحدهای نیمه فعال و با ظرفیت پایین با استفاده از تسهیلات رونق تولید و رفع موانع فراروی در دستور کار استان قرار دارد

کارگران واحدهای دوباره احیا شده مازندران نیز از رونق دوباره کارخانه های قدیمی اظهار خرسندی می کنند وبه گفته آنان سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی بنیاد برکت برای احیای کارخانه هایی نظیر سلولز خزر و نساجی قائمشهر که شما زیادی را مشغول به کار کرده است، امری پسندیده است.

یک کارگر کارخانه تازه فعال شده سلولزی خزر در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه این کارخانه از واحدهای تولیدی مهم و دانش بنیان استان به شمار می رود، افزود: این کارخانه قابلیت احیای کاغذهای باطله و کارتن را دارد و آینده ترسیم شده برای آن نوید بخش است.

احیای ۲۰۰ واحد بازیافت بابازگشایی یک کارخانه
ورود بنیاد برکت برای فعال سازی واحدهای تعطیل و غیرفعال، سبب تقدیر نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری نیز شده است، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه فعال سازی کارخانه سلولوزی در جویبار سبب احیای و رونق تولید واحدی وابسته نیز می شود، گفت: بیش از ۲۰۰ واحد بازیافت در شهرستان وجود دارد که از این پس فعال تر خواهند شد و افراد زیادی در این واحدها مشغول فعالیت هستند.

وی با اظهار اینکه فعال سازی واحدهای تولید سبب رونق و جهش تولید می شود، افزود: کارخانه های راکد زیادی در استان وجود دارد که باید زمینه سرمایه گذاری و مشارکت برای احیای آنان فراهم شود.

وی از تلاش های بنیاد برکت در امر سرمایه گذاری برای رونق دوباره واحدهای تولیدی در استان تقدیر کرد.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندارن با عنوان اینکه میزان بازگشت واحدهای تولیدی راکد در استان در سال گذشته به ۱۲۵ واحد رسیده است، ادامه داد: این واحدها، جزو کارخانه هایی بودند که به دلایل مختلف در سال های قبل از مدار تولید خارج شده بودند.

حسینقلی قوانلو با بیان اینکه با احیای واحدهای راکد حدود دو هزار و ۴۰۰ شغل دوباره احیا شده است، به عزم جدی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران با اظهار اینکه میل و رغبت به سرمایه گذاری در استان افزایش یافته است، از افتتاح ۲۰۶ واحد تولیدی طی سال قبل در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۱ هزار نفر در بخش صنعتی و تولیدی استان مشغول فعالیت هستند.

اجرای ۲۶۰۰ پروژه توسط بنیاد برکت در مازندران
بنیاد برکت در سال جهش تولید احیای ۱۳۰ کارخانه غیرفعال و تعطیل شده را در دستور کار دارد که برخی از ان در مازندران مستقر است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز دو هزار و ۶۲۲ طرح شامل یک‌هزار و ۸۴۷ طرح توانمندسازی اقتصادی و ۷۷۵ طرح زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال در استان مازندران به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

همچنین بنیاد برکت با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی اجتماعی با ۳۶۰ بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۱۹۰ هزار نفر مشارکت اقتصادی داشته و به میزان ۵۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این واحدها سرمایه‌گذاری کرده است.

 این بنیاد همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر عدم تصدی‌گری، پس از طی دوران مشارکت از ۲۵۵ بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

کد خبر: ۳۰٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha