۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
جنگ داخلی لیبی قیمت نفت را به بالاترین سطح رساند
بعد از کاهش تنش ایران و آمریکا

جنگ داخلی لیبی قیمت نفت را به بالاترین سطح رساند

پس از بسته شدن دو میدان نفتی بزرگ لیبی که باعث شده جریان صاردات نفت خام این کشور عضو اوپک به سطح پایینی برسد، قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین رکورد خود در بیش از یک هفته گذشته را ثبت کرد.

به گزارش بازار به نقل از "اقتصاد نیوز عراق" معاملات آتی نفت خام برنت روز دوشنبه با 70 سنت (1.11 درصد) افزایش به 65.55 دلار برای هر بشکه رسید در حالیکه پیش از آن به 66 دلار هم رسیده بود و این بالاترین رکورد قیمت نفت از 9 ژانویه است. 

و نفت خام وست تگزاس پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از دهم ژانویهیعنی  59.73 دلار این بار شاهد افزایش 56 سنتی (یک درصد) بود تا به 59.10 دلار برای هر بشکه برسد.

شرکت ملی نفت لیبی در پی اتفاقات و درگیری ها رخ داده در صحنه جنگ داخلی این کشور روز یکشنبه اعلام کرد دو میدان نفتی بزرگ در جنوب غرب این کشور پس از بسته شده شدن دو خط لوله توسط نیروهای طرفدار ارتش لیبی از کار افتاده اند.

شایان ذکر است قیمت نفت پس از یک افزایش غافلگیر کننده به دلیل بالا گرفتن تنش بین ایران و امریکا نسبت به دو هفته پیش شاهد سقوط بوده است.

سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی افزود: اگر توقف صادرات در این کشور ادامه یابد در این صورت پر کردن مخازن ذخیره سازی نفت چند روزی طول خواهد کشید و سطح تولید به 72 هزار بشکه در روز محدود خواهد شد. لیبی سابقا 1.2 میلیون بشکه در روز تولید نفت داشته است.

وقال متحدث باسم المؤسسة الوطنیة للنفط إنه إذا استمر وقف الصادرات فإن ملء صهاریج التخزین سیستغرق بضعة أیام وسیقتصر الإنتاج علی 72 ألف برمیل یومیا. وکانت لیبیا تنتج حوالی 1.2 ملیون برمیل یومیا فی الآونة الأخیرة.

کد خبر: ۳٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha