۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
ثبات نرخ دلار در بازار/ سکه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
«بازار» گزارش می دهد؛

ثبات نرخ دلار در بازار/ سکه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد

تابلو قیمت ها امروز در بازار ارز تغییر آنچنانی نداشت و نرخ دلار هر چند برای لحظاتی کاهشی و به ۲۴ هزار ۱۵۰ تومان رسید اما در نهایت قیمت این کالا همان قیمت ۲۴ هزار ۵۰۰ تومانی روز پنج شنبه را به ثبت رساند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: رشد قیمت ها که مدتی است روزانه در بازار ارز اتفاق می افتد، امروز این گونه نبود و قیمت دلار ابتدا با سیر نزولی همراه و در نهایت ۲۴ هزار ۵۰۰ تومان شد. ثبات قیمت دلار و برخی ارزها در بازار امروز بیانگر آن است که نرخ دلار گنجایش رقم های بالاتر از این رقم را بیش از این ندارد.
البته خیلی از کارشناسان معتقدند نرخ واقعی دلار زیر ۲۰ هزار تومان است اما با توجه به مشکلات ناشی از مبادلات تجاری در وضعیت کرونایی و برخی محدودیت ها در ورود ارز حاصل از فروش محصولات صادراتی، قیمت این کالا تا حدی در بازار سرخود افزایش یافته است.
 

آهنگ کند رشد قیمت ها در بازار ارز
افزایش قیمتی که به عقیده اقتصاددانان ناشی از رشد میزان تقاضا برای این کالا در بازار است. عده ای دیگر معتقدند سکوت بانک مرکزی بیانگر آن است که با ورود ارزهای حاصل از صادرات به کشور تحولی در بازار ارز ایجاد خواهد شد. در چنین شرایطی است که اکنون آهنگ رشد قیمت ارز طی دو روز اخیر روندی کند به خود گرفته و حتی در برخی مقاطع زمانی کاهشی نیز بوده است.
سیاست افزایش نرخ سود بانکی و انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ ۱۸ درصد از یک طرف و وجود بازار رسمی، شفاف و جذاب سرمایه از طرف دیگر زمینه جذب نقدینگی ها در صورت ریزش احتمالی قیمت ها در بازارهایی نظیر سکه و ارز را  فراهم کرده است.
هر چند نرخ ها در بازار ارز مدتی است با رکوردهای قیمتی جدید همراه شده است اما قیمت دلار امروز در بازار ثابت ماند تا زمینه کاهش قیمت این کالا در بازار فراهم شود. هم‌اکنون در بازار قیمت دلار ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت دلار در روز پنج شنبه نیز همین رقم ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.
 

ثبات قیمتی در صرافی بانک ها
امروز صرافی‌های بانک‌ها  نیز قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کنند. همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با ثبات نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان است.
علاوه بر این امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را برای کمتر از ۲۰۰۰ دلار،   ۲۲ هزار و ۲۰۵ تومان و ۳ ریال، قیمت یورو را ۲۴ هزار و ۶۱۹ تومان و ۸ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۲۷ هزار و ۱۰۵ تومان و ۴ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند. قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است. همچنین قیمت خرید دلار برای بیش از ۲۰۰۰ دلار، ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان است.

طلا و سکه گرانتر شدند
با وجودی که قیمت دلار امروز در بازار ثابت ماند اما قیمت طلا و سکه به دلیل رشد قیمت انس جهانی و تاثیر پذیری این کالاها از قیمت بالای ارز در بازار گران شدند، طوری که هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک ‌میلیون و ۶۳ هزار تومان،  قیمت سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۰۰ تومان است.
این در حالی است که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار روز پنج شنبه گذشته ۱ میلیون و ۳۵ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۵۰ تومان بود.
همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع‌ سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. همچنین هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۱۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۸۱۰ دلار معامله می‌شود.

احتمال تغییر نرخ ها در بازار ارز!
به گزارش بازار، قیمت ارز طی حدود یک ماه اخیر با رشد شتابانی در بازار در حرکت بوده که این رشد قیمت ناشی از میزان تقاضای بالا برای این کالا در بازار است اما با توجه به تشکیل کمیته ارزی با حضور نمایندگان سه قوا برای بررسی قیمت ارز و ساماندهی این بازار همچنین سیاست گذاری های بانک مرکزی برای مهار قیمت ها در کنار بازگشت ارزهای صادراتی به کشور این احتمال وجود دارد که تغییراتی در قیمت کالا بدر بازار اتفاق بیفتد،  چرا که به عقیده کارشناسان نرخ واقعی ارز کمتر از ۲۰ هزار تومان است.

کد خبر: ۳۰٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Majid IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      1 0
      سلام.شما فکر کنم از اون دسته از افراد هستید که در بلا رفتن نرخ ارز سهبم هستید. اخه مرد مومن این چه وضعی شده در بازار ارز یا بهتون دستور دادن که فعلا چیزی ننویسید اگر شما رسانه ها دقیقه به دقیقه به وضع بازار سر میزدید واز کارشناسان خبره اقتصادی دعوت میکردید اینجور فنر ارز رها نمیشد که مهار اونهم دست امام زمان هست وبس.در کشورهای دیگه اگر یک صدم درصد ارزش پولشون بیاد پایین ببینید چکار میکنن ولی متاسفانه کشور مارو شماها هم ردبف امسال ونزویلا مقایسه میکنید. ببینید افغانستان الان حدود دو سال چنددهم درصد پولش کاهش بافته که هیچ ولی ما تو این دوسال تا امروز حدود نهصد درصد پولمون ارزش خودشو از دست داده.بازم بگید دستاتونو خوب بشورید وضد عفونی کنید