۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
فعالیت‌های سوداگرایانه مانع اصلی ارتقا بخش تولید
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

فعالیت‌های سوداگرایانه مانع اصلی ارتقا بخش تولید

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مالیات اعمالی بر بخش تولید کشور باید کاهش یابد، گفت: در شرایط کنونی برای تقویت بخش تولید باید در یک بازه زمانی ۵ تا ۱۰ ساله حمایت های مالیاتی صورت گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ضرورت نوسازی نظام مالیاتی کشور برای تحقق بسته اقتصاد مردمی، گفت: تنها راهکار موجود برای بهبود وضعیت اقتصادی، استفاده از ابزارهای سلبی و ایجابی برای مقابله با سوداگری و حمایت از تولید است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی یکی از عوامل بروز تلاطمات اقتصادی در کشور، فعالیت دلالان و سوداگران در بازارهای مختلف از جمله سکه، ارز، مسکن و خودرو است، زیرا آن ها با این گونه اقدامات به سودهای کلانی دست پیدا می کنند.

فعالیت های سوداگرایانه مانع اصلی ارتقا بخش تولید است
وی با بیان اینکه فعالیت های سوداگرایانه مانع اصلی ارتقا بخش تولید است، افزود: قطعا ابزارهای مالیاتی باید برای حمایت از بخش تولید و جلوگیری از فعالیت دلالان اصلاح شود تا اقدامات سوداگرایانه که رقیب اصلی بخش تولید هستند، صرفه اقتصادی نداشته باشد.

مالیات اعمالی بر بخش تولید کشور باید کاهش یابد
بدری با بیان اینکه مالیات اعمالی بر بخش تولید کشور باید کاهش یابد، افزود: کاهش حق بیمه بر بخش تولید یکی دیگر از راه کارهای حمایت از این حوزه است، به نظر من در شرایط کنونی برای تقویت بخش تولید باید در یک بازه زمانی ۵ تا ۱۰ ساله حمایت های مالیاتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: البته این اقدامات نیازمند تأمین منابع مالی است، حال می توان برای جمع آوری این منابع، نسبت به اخذ مالیات های سنگین از بخش های ضدتولید و سوداگرایانه اقدام کرد.

کد خبر: ۳۰٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha