۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
اشتغال پایدار، لازمۀ مهاجرت معکوس به روستاها است
استاندار یزد:

اشتغال پایدار، لازمۀ مهاجرت معکوس به روستاها است

یزد- استاندار یزد ایجاد اشتغال پایدار در روستاها را از عوامل مهم و قابل توجه دولت در راستای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی، در جریان سفر یک‌روزۀ خود به روستای ساغند یزد گفت: برنامه اشتغال پایدار در روستاها یکی از طرح‌های مهم دولت برای مقابله با بیکاری است و ایجاد مشاغل در روستاها می‌تواند نقش مهمی در مهاجرت معکوس به این مناطق داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکثر پروژه‌های روستای ساغند با مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است، افزود:  اقدامات این‌چنینی می‌تواند باعث افزایش جمعیت در دل کویر و مهاجرت معکوس به روستا شود.

طالبی با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی این روستا شاهد آینده خوبی برای ساغند خواهیم بود، اظهار امیدواری کرد که با افتتاح این طرح‌ها و آبادانی روستاهای بخش خرانق، شاهد بهبود زندگی ساکنان این منطقه باشیم.

به گزارش بازار، پیش از این، استاندار یزد در جلسه با دهیاران استان در مورد سیاست‌های حوزۀ روستایی گفته بود: توسعه روستایی همواره از اهداف مهم دولت تدبیر و امید به ویژه در یزد است و به دلیل فراتر بودن پتانسیل‌ و اثرگذاری روستاهای استان نسبت به جمعیت‌شان، توجه به روستاها بیشتر از سهم جمعیتی آن‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه روستاییان ۱۵ درصد از جمعیت استان یزد را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی دولت، امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات تخصیص یافته به روستاها بیشتر است و تقویت حوزه‌های گردشگری نیز بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

طالبی تقویت کشاورزی روستاها، بهسازی و مرمت قنوات، جذب سرمایه‌گذار و خیرین و مشارکت‌های مردمی برای انجام پروژه‌ها را از برنامه‌های حوزه روستایی بیان کرده بود.

کد خبر: ۳۰٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha