۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
طرح گازسوز کردن خودروها در استان سمنان ادامه دارد/ کاهش مصرف بنزین
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود:

طرح گازسوز کردن خودروها در استان سمنان ادامه دارد/ کاهش مصرف بنزین

شاهرود- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی که از اوائل خرداد و با اخذ مصوبه شورای اقتصاد به صورت رایگان آغاز شده، همچنان در سطح استان سمنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر عربعامری صبح شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود، با بیان اینکه اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی از اوائل خرداد ماه سال جاری آغاز و هم اکنون ادامه دارد، ابراز کرد:  تا کنون از ۱۴۰ درخواست ثبت شده در سامانه، ۵۰ دستگاه خودرو به گاز سوز تبدیل و مابقی در هفته آینده تبدیل می شوند.

وی با بیان اینکه این طرح با اخذ مصوبه شورای اقتصاد انجام می شود، گفت: متقاضیان از طریق ثبت نام در سایت WWW.GCR.NIOPDC.IR  ثبت‌نام می‌کنند. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود ادامه داد: در این طرح مجوز تبدیل ۱.۴ میلیون خودروی عموی در دستور کار بوده و تبدیل کارگاهی و دوگانه سوز کردن این خودروها کاملا رایگان انجام می پذیرد.

عربعامری افزود: پس از طی مراحل ثبت نام نزدیکترین کارگاه به مالک معرفی شده و مراحل دوگانه سوز کردن ظرف مدت یک روز انجام می شود . وی بیان کرد : در حال حاضر دو کارگاه تبدیل در شهرهای شاهرود و سمنان فعالیت کنند.

وی افزود: هیچ نگرانی بابت ایمنی خودروهای تبدیلی وجود ندارد ، و با توجه به ۴۲ باب جایگاه CNG موجود در استان، وضعیت بسیار مناسبی از لحاظ تعداد جایگاه در استان داریم و در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت جایگاه ها در حال بهره برداری بوده و اضافه شدن تعداد خودروها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود درباره کاهش مصرف بنزین در استان سمنان نیز توضیح داد: درحال حاضر روزانه نزدیک به ۳۵۰ هزار متر مکعب گاز در خودروهای استان مصرف می‌شود که این مقدار مصرف، صرفه جویی روزانه ۲۵۰ هزار لیتر بنزین را به دنبال دارد، که هم از لحاظ اقتصادی و از لحاظ مباحث زیست محیطی و کاهش آلودگی بسیار با اهمیت محسوب می‌شود.

کد خبر: ۳۰٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha