۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
احتمال کاهش حقوق بیکاری آمریکایی‌ها

احتمال کاهش حقوق بیکاری آمریکایی‌ها

اگر کنگره آمریکا هفته آینده برای تمدید مزایای اضطراری که در نخستین روزهای همه گیری ویروس کرونا ایجاد شدند راه حلی پیدا نکند، حقوق بیکاری میلیون‌ها آمریکایی ناگهان کاهش خواهد یافت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، دموکرات‌ها یک طرح دارند و جمهوریخواهان قول داده اند طرح دیگری اعلام خواهند کرد، ولی در حالی که هیچ نشان‌های از برگزاری مذاکرات وجود ندارد احتمال اینکه کنگره پیش از منقضی شدن پرداخت ۶۰۰ دلار حقوق بیکاری بیشتر در هفته آن را تمدید کند اندک است.

وزارت کار آمریکا پنجشنبه اعلام کرد بیش از ۳۲ میلیون آمریکایی در پایان ماه ژوئن خواستار دریافت انواعی از کمک‌های زمان بیکاری شدند.

میزان بیکاری ماه گذشته ۱۱.۱ درصد بود. هیچ نشان‌های از کاهش همه گیری ویروس کرونا وجود ندارد. نقاط بحرانی تازه‌ای در سراسر کشور به وجود آمده اند و فرمانداران ایالت‌ها در حال تعطیل کردن کسب و کارها هستند. برای سناتور جمهوریخواه میچ مک کانل از ایالت کنتاکی رهبر اکثریت سنا، وظیفه پیدا کردن یک توافق ممکن است دشوار باشد.

مک کانل باید خوشنودی محافظه کاران را که درباره هزینه‌های جدید نگرانند به دست آورد و نیز به نیازهای جمهوریخواهان که از لحاظ سیاسی آسیب پذیرند رسیدگی کند. جمهوریخواهان با امکان انتخاب مجدد دشواری روبرو هستند و تمایل دارند دستاوردهایی داشته باشند.

مک کانل برای پیشبرد این لایحه به ۶۰ رای نیاز دارد که این به معنای آن است که دستکم ۷ دموکرات باید موافقت خود را اعلام کنند.
هر توافقی باید دستکم چهار عنصر را بررسی کند که عبارتند از: مزایای بیکاری، پرداخت احتمالی پول نقد به خانواده ها، تأمین مالی مدارس و کمک به دولت‌های محلی و ایالتی.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان در حال پیشبرد یک بسته سه تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلاری است. این رقم باعث افزایش پرداخت‌ها به خانواده ها، تداوم مزایای افزایش یافته بیکاری و کمک به ایالت‌هایی می‌شود که درآمدهای مالیاتی آن‌ها کاهش یافته است.

مک کانل گفته است هفته آینده لایحه خود را ارائه می‌دهد که جمهوریخواهان پیش بینی می‌کنند ارزش آن بیش از یک تریلیون دلار باشد. دفتر وی در حال مذاکره با دولت ترامپ و برخی جمهوریخواهان سنا است.

مک کانل جزئیات پیشنهاد خود را ارائه نداده، ولی گفته است بر تامین بودجه برای بازگرداندن کودکان به مدارس، پایین آوردن میزان بیکاری و کمک با محافظت‌ها در برابر تعهدات به شرکت‌هایی که شروع به بازگشایی کرده اند تمرکز خواهد کرد.

بسیاری از آمریکایی‌ها مشتاق هستند از افزایش پرداخت حقوق بیکاری برخوردار شوند.

ایالتها، حقوق بیکاری پرداخت می‌کنند، ولی زمانی که اقتصاد آمریکا ماه مارس برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، کنگره بودجه فدرال به مبلغ ۶۰۰ دلار بیشتر در هفته را ارائه داد به امید اینکه از سقوط اقتصاد جلوگیری کند و فشار اقتصادی بر کارگران را که در زمان همه گیری کرونا به دنبال شغل بودند کاهش دهد.

در عین حال، اکنون کاخ سفید شروع به مخالفت کرده است. استیون مور اقتصاددان محافظه کار که به کاخ سفید مشاوره داده است گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این مزایا تمدید شوند در غیر این صورت ما در فصل پاییز شاهد بهبود مشاغل نخواهیم بود.

کد خبر: ۳۰٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha