۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کار کارشناسی نشود، افزایش ۵ درصد سود سپرده بانکی هم فایده‌ای ندارد
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:

کار کارشناسی نشود، افزایش ۵ درصد سود سپرده بانکی هم فایده‌ای ندارد

غنی نظری، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد با وجود سودهای بالای بورس افزایش یک الی دو درصدی حتی ۵ درصدی سپرده‌های بانکی فایده‌ای ندارد مگر اینکه برای آن کار کارشناسی شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید غنی نظری دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با اشاره به لزوم ثابت بودن قوانین برای اینکه مردم بتوانند روی آن‌ها حساب باز کنند و قدرت پیش‌بینی داشته باشند، آسیب‌هایی را برای غیرقابل پیش بینی بودن قوانین برشمرد.

وی افزود: مدتی در کشور بحث موسسات مالی و اعتباری بود و پولی از بیت المال برای ضررهای ناشی از آن خرج شد. افرادی هم که متضرر شدند برای کسب سود بالای بانکی در آنها سپرده گذاری کرده بودند.

الزام بازدارنده بودن قوانین
این نماینده مجلس گفت: در یک مقطع سود بانکی را پایین آوردند و نقدینگی از بانک‌ها خارج شد. در جلسه مشترک این کمیسیون با مدیران بانکی می‌گویم که نقدینگی مدیریت شود و نیاز است قوانین، قدرت بازدارندگی داشته باشد.

در بخش دیگری وی گفت: بعضی شرکت‌هایی که در بورس هستند ارزش دارایی‌شان با ارزش سهام‌شان که معامله می‌شود همخوانی ندارد.

برنامه کارشناسی باید با اصول اقتصادی بخواند
وی اقداماتی که انجام می‌شود را خوب عنوان کرد اما تاکید کرد که کافی نیستند. نظری از لزوم کارهای کارشناسی صحبت کرد و گفت: اگر بخواهیم برنامه‌ها کارشناسی باشد باید اصول اقتصاد رعایت شود.

وی با بیان اینکه الان رشد بورس را داریم، به طرح این موضوع پرداخت که اقتصاد حوزه سود و زیان است و اگر سود در جای دیگری باشد نقدینگی سراغ بازارهای دیگری می‌رود.

افزایش سود بانکی فایده‌ای ندارد
نظری سپس گفت: بورس ۲۰۰ درصد سود دارد و افزایش سود بانکی به میزان ۱ الی ۲ درصد حتی ۵ درصد فایده‌ای ندارد مگر اینکه کار کارشناسی شود. وی مصداق کار کارشناسی برای اینکه افزایش سود جزیی بانکی مفید باشد را داشتن برنامه برای بخش بورس عنوان کرد و گفت: اینکه بورس یکجا متوقف شود و نقدینگی به بانک‌ها بیاید تا در آنجا مدیریت کنند.

کد خبر: ۳۰٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha