۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
تبلیغات و رسانه حلقه مفقوده اتاق‌های بازرگانی خوزستان
یادداشت؛

تبلیغات و رسانه حلقه مفقوده اتاق‌های بازرگانی خوزستان

اهواز - اتاق‌های بازرگانی خوزستان باید با تغییر رویکرد در حوزه تبلیغات و رسانه پاسخگوی مطالبات مردم در حوزه اطلاع رسانی باشند.

محمود نواصر؛ بازار: خوزستان تنها استان ایران بوده که دارای سه اتاق بازرگانی است و همین امر نشان دهنده وجود پتانسیل عظیم اقتصادی در این استان است به همین دلیل ضرورت دارد به صورت هدفمند در زمینه تبلیغات و رسانه گام برداشته شود.

به هر اندازه اتاق‌های بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر فعال باشند ولی هنگامی که تبلیغات هدفمند نداشته باشند و از طریق رسانه به مردم اطلاع رسانی نکنند، تا حد زیادی فعالیت‌های آنها بازخوردی بین افکار عمومی در پی نخواهد داشت.

یکی از شاخصه‌هایی که نشان دهنده فعالیت‌های بالای یک اتاق بازرگانی است، فعال بودن کمیسیون‌های اتاق بازرگانی است. کمیسیون‌ها باید متناسب با شرایط اقلیمی و پیش نیازهای آن منطقه به ویژه تجار، بازرگانان، صنایع، کشاورزان و دیگر فعالان اقتصادی حرکت و موضوعات مختلف را پیگیری کنند و همچنین نتایج اجرای برنامه‌ها به صورت مستمر به مردم اطلاع رسانی شود.

تبلیغات صحیح برنامه‌ها و عملکرد به شیوه‌ای که در راستای اطلاع رسانی باشد ضمن پرهیز از دروغ پردازی، یک اصل در بخش‌های خصوصی تلقی می‌شود. وقتی یک کسب و کار و یا بخش خصوصی تبلیغات صحیح انجام نمی‌دهد آن سازمان در ذهن عامه کم کار یا مُرده به حساب می‌آید که یک امتیاز منفی قلمداد می‌شود.

در حال حاضر اخبار اقتصادی به عنوان یک اطلاع رسانی از سوی جامعه پذیرفته نیست بلکه با توجه به فضای معیشتی فعلی، نقش غذای روح و یک بسته مورد نیاز اساسی برای خانواده‌ها است. بررسی روزانه و لحظه‌ای ارز، بورس، سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، قیمت سکه، وام مسکن و انرژی فقط بخشی از موضوعاتی است که مردم بیش از سایر اخبار همچون خبرهای سیاسی به آن اهمیت می‌دهند زیرا تا حد زیادی در آینده آنها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

استفاده از خبرگزاری‌ها در راستای تبلیغات همواره به عنوان یک الگوی موفق در سراسر جهان مورد توجه بوده است. عدم شناخت عمیق از رسانه‌ها همیشه یک چالش جدی در امر تبلیغات و همچنین اطلاع رسانی صحیح و شفاف در اتاق‌های بازرگانی بوده است.

بازرگانان و فعالان اقتصادی که به صورت مستمر با کشورهای خارجی مراودات اقتصادی انجام می‌دهند با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی باید در حوزه سواد رسانه‌ای تحقیق کنند. چند درصد از بازرگانان در اتاق‌های بازرگانی خوزستان تفاوت بین خبرگزاری، روزنامه و پایگاه خبری را می‌دانند؟ کدام رسانه اقتصادی کشوری بیشترین فعالیت را در استان خوزستان دارد؟ راه تشخیص رسانه‌ای که مجوز دارد و بر مدار قانون حرکت می‌کند و رسانه‌ای که مجوز ندارد چیست؟ آیا یک پیج اینستاگرامی یا کانال تلگرامی که فقط عنوان رسانه را یدک می‌کشد ولی فعالیت‌های رسانه‌ای غیر اصولی و بدون مجوز دارد، رسانه محسوب می‌شود؟

این سئوالات نشان می‌دهد اتاق‌های بازرگانی به صورت عام و بازرگانان به صورت خاص ضرورت دارد که مشاور رسانه‌ای داشته باشند. به طور حتم راه برون رفت از خلاء تبلیغات، برنامه‌ریزی جدی، اصولی و مستمر به صورت تخصصی و حرفه‌ای بر روی رسانه است.

کد خبر: ۳۰٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha