۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
تقاضای بیمه بیکاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی در هفته گذشته
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد؛

تقاضای بیمه بیکاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی در هفته گذشته

بیش از ۱.۳ میلیون نفر آمریکایی طی هفته گذشته درخواست مزایای بیمه بیکاری کرده اند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما،  شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، وزارت کار گزارشی را در رابطه با نرخ بیکاری در آمریکا منتشر کرد. بیش از ۱.۳ میلیون نفر آمریکایی طی هفته گذشته درخواست مزایای بیمه بیکاری کرده اند.

آمار بیکاری ارائه شده در این گزارش صراحتا بالاست. ۱.۳ میلیون نفر دیگر در هفته پیش درخواست بیمه بیکاری کرده اند. آن‌ها فرم مربوطه را پر کرده اند. این هفدهمین هفته پشت سر هم است که بیش از ۱ میلیون نفر در آمریکا درخواست بیمه بیکاری می‌کنند. در ابتدای همه گیری ۶ میلیون نفر درخواست بیمه بیکاری کردند. این بسیار فاجعه بار بود. اما وضعیت کنونی نشان می‌دهد که هر هفته و پس از اخراج افراد از محل کار خود شاهد نام نویسی آن‌ها برای دریافت بیمه بیکاری هستیم.

از میانه ماه مارس بیش از ۵۱ میلیون نفر درخواست بیمه بیکاری کرده اند. این ۳۰ درصد بازار کار را پیش از همه گیری ناشی از شیوع کرونا شامل می‌شود. اما حالا یک وضعیت پیچیده در اینجا وجود دارد. با شیوع مجدد ویروس در ایالت هایی، چون تگزاس، فلوریدا، آریزونا و کالیفرنیا که ما بار دیگر شاهد تعطیلی اماکن خواهیم بود شاهد افزایش درخواست بیمه بیکاری خواهیم بود.

یک شاخص دیگر در اینجا وجود دارد. ما شاهد آن هستیم در برخی ایالت‌ها هم به کارگیری افراد اندکی افزایش داشته است و درخواست برای دریافت بیمه بیکاری کاهش پیدا کرده است. ما این وضعیت را از نزدیک زیرنظر داریم. اما اینکه بیش از ۵۰ میلیون نفر در هفده هفته متوالی درخواست بیمه بیکاری کرده اند موضوعی است که تاکنون در اقتصاد آمریکا شاهد آن نبوده ایم. اما این موضوعی است که در حال روی دادن است. این رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا است. این همه گیری است که هنوز انتظار افزایش مجدد آن را داریم. این موضوعی کاملا ویرانگر برای بازار کار آمریکا است.

این موضوعی غیرقابل تصور است. آمارهایی که شما اعلام کردید، ماه‌ها پیش قابل تصور نبود اما حالا ما در این وضعیت قرار داریم.

کد خبر: ۳۰٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha