۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
احیای واحدهای راکد از اولویت‌های وزارت صمت در سال جاری است
معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

احیای واحدهای راکد از اولویت‌های وزارت صمت در سال جاری است

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: ۹۸۲۱ واحد راکد در کشور شناسایی شده که احیای آنها و همچنین تکمیل واحدهای نیمه تمام ازاولویت های وزارتخانه در سال جاری می باشد

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: معتقدیم، یک سرمایه گذار جدید نباید از صفر کار را شروع کند و بهترین حالت این است که واحدهای تعطیل و یا در واحدهای نیمه تمام سرمایه گذاری کند.
وی افزود: در شرایطی که در فشار تحریم هستیم باید همه عزم خود را جزم کنیم تا با رفع موانع تولید به تسهیل در امور تولیدکنندگان کمک کنیم.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: باید در سیاست‌ها و رویکردهای ما در نوع واگذاری‌های زمین تجدید نظر کنیم و مانند برخی کشورهای پیشرفته به جای فروش زمین به تولید کننده آن را اجاره ۲۵ ساله دهیم و در سر موعد یک بازنگری و به روز رسانی در روند کارخانه صورت گیرد تا زمین هم از چرخه دلالی خارج شده و تولید هم متوقف نشود.

زرندی اضافه کرد: باید بستر تولید برای حضور افراد دارای اهلیت مهیا شود و حمایت مناسب نیز از این سرمایه گذاران در طول سال صورت گیرد تا تولید متوقف نشود.

معاون طرح و برنامه گفت: واحدهای تعطیل شده در کشور شناسنامه دار شده و در سایت بهین یاب بارگذاری شده و اولویت ما کمک به فعال شدن آن، اول توسط صاحبان اصلی واحدهاست و پس از آن سرمایه گذار جدید را به سوی واحدهای تعطیل سوق می دهیم.

زرندی اظهار داشت: فعال شدن واحدهای راکد و تکمیل واحدهای نیمه تمام از مهمترین اولویت‌های وزارتخانه در سال جاری است و با کمک مدیران استان‌ها ضمن شناسایی واحدهای نیمه فعال برای احیای این واحدها اقدام خواهد شد.

زرندی گفت: در حال حاضر ۹۸۲۱ واحد تولیدی راکد در سراسر کشور شناسایی شده که برای احیای آن اقدام لازم آغاز شده است.

معاون طرح و برنامه افزود: در سال گذشته ۱۶۰۰ واحد راکد فعال و احیا شد و امسال نیز تلاش می‌کنیم بخشی از واحدهای تعطیل وارد چرخه تولید شود تا اشتغال و جهش تولید محقق شود.

کد خبر: ۳۰٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha