۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
آغاز رقابت ناسالم بین بانک‌ها به محض افزایش نرخ سود بانکی
کارشناس حوزه بانکی مطرح کرد

آغاز رقابت ناسالم بین بانک‌ها به محض افزایش نرخ سود بانکی

پورمهر، از مدیران بانکی تاکید کرد وقتی دولت نرخ سود سپرده‌های بانکی را افزایش دهد بانک‌ها برای جذب سپرده بیشتر تخلفاتی را آغاز می‌کنند و سود بیشتری می‌پردازند.

به گزارش بازار مهدی پورمهر از مدیران بانکی در برنامه گفتگوی اقتصادی با موضوع «افزایش نرخ سود سپرده برای کنترل تورم» با اشاره به بازدهی بخش‌های مختلف اقتصادی همچون بخش بانک گفت: مردم باید به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کنند [در مقایسه بین بازدهی این نتیجه حاصل شد] و اینکه نرخ سود سپرده‌های بانکی زیاد شود اثراتی دارد اما ناچیز است.

افزایش سودی که خنده‌دار است!
وی ادامه داد: اینکه نرخ سود بانکی ۱ الی ۲ درصد افزایش پیدا کند شاید خنده‌دار است، افراد در سایر بازارها سود ۱۸ درصد را به دست می‌آورند.

پورمهر سپس با بیان اینکه اقتصاد کشور ناسالم است، گفت: بهترین راهکار این است که تورم را کنترل کنیم و بهترین راهکار در این زمینه این است که پول‌ها را به سمت تولید ببریم.

وی با اشاره به نظرات اقتصاددانی به نام هایک گفت: بانک مرکزی باید متوازن حرکت کند و دولت یک مدیریت بلند مدت داشته باشد. دولت‌ها اول که سر کار می‌آیند اقدام به کنترل تورم می‌کنند اما در آخر دولت تورم رها می‌شود.

رقابت بانک‌ها با اعلام خبر افزایش سود
این مدیر بانکی گفت: وقتی بانک مرکزی اقدام به افزایش نرخ سود می‌کند بین بانک‌ها یک رقابت رخ می‌دهد و بانک‌ها تخلفاتی می‌کنند تا بیشتر از نرخ مصوب بانکی سود بدهند.

وی تأکید کرد: در سیاستگذاری به جای اینکه نرخ سود سپرده را یکساله تعیین کنیم بیاییم به تورم نگاه کنیم.

پورمهر همچنین خواستار این شد که برای کنترل تورم عوامل موثر بر نرخ تورم کنترل شود به جای اینکه نرخ سود سپرده‌گذاری دستکاری شود.

تورم مالیاتی برای فقرا
این مدیر بانکی در بخش پایانی گفت: سیاست‌های کنترلی لازم بوده و تورم مالیات بر فقراست، افرادی که پول دارند سوار بر تورم می‌شوند.

وی ادامه داد: در کشور برنامه چشم‌انداز داریم اما اجرایی نمی‌شود. این اقتصاد مریض را مریض‌تر می‌کند و باید برای زیرساخت‌ها برنامه ریزی کنیم. باید حتما برنامه جامع که همان سیاست ۵۰ ساله است داشته باشیم.

کد خبر: ۳۰٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha