۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
دمیدن نفس دوباره در پیکر صنایع راکد/ تولید جان تازه می گیرد
گزارش خبری

دمیدن نفس دوباره در پیکر صنایع راکد/ تولید جان تازه می گیرد

قزوین- تجربه سالهای سخت اقتصادی گذشته ثابت کرد رونق تولید، جهش اقتصادی و عبور از روزهای سخت تحریم جز با  احیاء صنایع راکد و مشکل دار امکان پذیر نیست و امروز گویا عزمی جدی برای دمیدن نفسی دوباره در پیکر صنایع راکد در کشور ایجاد شده است، موجی که تا استان صنعتی قزوین نیز ادامه دارد.

مریم کشاورز مسعودیان؛ بازار: اگرچه همه تلاش ها برای ارزش آفرینی در حوزه تولید و اشتغالزایی در عرصه های اقتصادی و فرهنگی در کشور در چند سال گذشته به صورت جدی پیگیری شده است اما  مسئله احیاء واحدهای صنعتی راکد و مشکل دار به عنوان یک اولویت اقتصادی و تولیدی در چند سال گذشته در صدر برنامه‌ها قرار گرفته است.

سیاست حمایت از واحدهای صنعتی مشکل دار در ابتدا اگرچه وسوسه انگیز و با زمینه سوء استفاده برای برخی از افراد به نظر می رسید اما طی چند سال توانست جای خود را میان سیاست های حمایتی حوزه تولید باز کند، سیاستی که به دنبال آن ایجاد اشتغال برای هزاران کارگر و افزایش بهره وری از خطوط تولید راکد مانده در کشور از سر گرفته شد.

۹ هزار و ۸۲۱ واحد راکد در کشور احیاء می‌شود
سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت پنجشنبه شب در حاشیه سفر یک روزه خود به استان قزوین که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، از چند واحد صنعتی استان قزوین بازدید کرد.

زرندی با اشاره به لزوم احیاء واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد در کشور بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده طی سال گذشته در کشور ۹ هزار و ۸۲۱ واحد صنعتی امروز راکد و نیمه راکد هستند که احیاء این واحدها در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۶۰۰ واحد راکد در کشور احیاء شده و به چرخه تولید بازگشته است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان کرد: اولویت ما احیاء واحدها با همراهی صاحب اصلی آن‌هاست و در تلاشیم تا با تکمیل اطلاعات این واحدها بتوانیم روند احیاء این واحدها را به مرور پیگیری کنیم.

روند واگذاری زمین‌های صنعتی باید اصلاح شود
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت  تصریح کرد: روند واگذاری زمین‌های صنعتی باید در کشور اصلاح شود چرا که امروزه بسیاری از کشورهای دنیا از شیوه اجاره بلند مدت برای توسعه شهرک‌های صنعتی خود بهره گرفته‌اند که مشکلات ایجاد بورس زمین را در استان های کشور از بین می برد.

زرندی اظهار کرد: خروج زمین‌های صنعتی کشور از چرخه دلالی می‌تواند اتفاقات خوبی را برای حوزه تولید و صنعت در کشور ایجاد کند که قطعا گامی اساسی در جهت رونق و جهش تولید در کشور خواهد بود.

احیاء واحدهای صنعتی راکد در قزوین پیگیری می‌شود
عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری قزوین نیز در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به پیگیری احیاء واحدهای صنعتی راکد در استان قزوین اظهار داشت: تلاش‌ها برای احیاء واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد در استان قزوین با جدیت در حال  انجام است و اصلاح رویه واگذاری زمین نیز در قزوین در حال اجراست.

وی بیان کرد: این که واحدی مدت‌ها راکد باشد و سرمایه، تکنولوژی و زمین بدون استفاده باقی بماند از نظر ما به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و اگر سرمایه گذاری اهلیت لازم را ندارد با مشارکت سایر سرمایه گذاران می توان روند تولید را ادامه داد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: به همین منظور فرجه یک ساله تعیین و تکلیف پروژه‌های راکد برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است تا در صورت ناتوانی در تکمیل و بهره برداری از پروژه از سایر فعالان این حوزه کمک گرفته شود.

قبادی تصریح کرد: اما باید دقت شود که فرآیند واگذاری زمین و واحدهای راکد باید به نحوی برنامه ریزی شود که  به تولید و  رونق اقتصادی لطمه وارد نشود.

فرآیند احیاء ۵۶ واحد صنعتی راکد در قزوین آغاز شده است
عزیزالله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین  در ادامه این بازدید  اظهار داشت: واحدهای صنعتی راکد در استان قزوین طی چند سال گذشته شناسایی شده است که با برنامه ریزی های استانی تلاش می کنیم تا در یک بازه زمانی مشخص بتوانیم این واحدها را احیاء  کنیم.

وی اظهار کرد: نزدیکی قزوین به پایتخت موقعیت اقتصادی و صنعتی خوبی را برای استان ایجاد کرده که مشکلات اقتصادی چند سال اخیر موجب شده تا برخی از این واحدها به صورت راکد و نیمه تمام باقی بماند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین افزود: بیش از شش هزار نیروی کار واحدهای صنعتی نیمه تعطیل  امروز در انتظار تصمیم گیری برای این واحدها هستند و با احیاء این واحدها می توانیم رونق تولید را در استان جانی دوباره ببخشیم.

کد خبر: ۳۰٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha