۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
لزوم پرداخت تسهیلات حمایتی از سوی دولت به شرکت های هواپیمایی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

لزوم پرداخت تسهیلات حمایتی از سوی دولت به شرکت های هواپیمایی

فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ایرلاین ها در ۵ ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا خسارت های اقتصادی بسیاری را متحمل شدند و این مسئله موجب شده برخی از شرکت های هواپیمایی اقدام به تعدیل نیروها و پرسنل خود کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت الله فیروزی پوربادی، با اشاره به مشکلات کنونی شرکت های هواپیمایی، گفت: ایرلاین ها قبل از شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن در این حوزه، شرایط نسبی داشتند و سود آوری در بخش حمل و نقل هوایی بیشتر در حوزه پروازهای بین المللی بود، اما در شرایط فعلی وضعیت این شرکت ها بسیار متفاوت شده است.

نماینده مردم قمصر، بادرود و نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: از اسفند ماه سال گذشته با شیوع بیماری کرونا، آمار پروازهای داخلی و بین المللی بسیار کاهش یافت و تعدادی از فرودگاه های کشور تعطیل شدند، در شرایط کنونی نیز پروازهای خارجی متوقف شده و پروازهای داخلی نیز با ظرفیت ۵۰ درصدی انجام می شود.

ایرلاین ها در ۵ ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا خسارت های اقتصادی بسیاری را متحمل شدند
وی گفت: ایرلاین ها در ۵ ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا خسارت های اقتصادی بسیاری را متحمل شدند و این مسئله موجب شده برخی از شرکت های هواپیمایی اقدام به تعدیل نیروها و پرسنل خود کنند.

هزینه های نگهداری، تأمین تجهیزات و پرداخت حقوق و مزایای پرسنل در مقابل درآمدهای فعلی ایرلاین ها بسیار بیشتر است
فیروزی پوربادی ادامه داد: هزینه های نگهداری، تأمین تجهیزات و پرداخت حقوق و مزایای پرسنل در مقابل درآمدهای فعلی ایرلاین ها بسیار بیشتر است و این مسئله زمینه ساز بروز مشکلات مالی در میان شرکت های هواپیمایی شده است.

لزوم پرداخت تسهیلات حمایتی از سوی دولت به شرکت های هواپیمایی
وی بر لزوم پرداخت تسهیلات حمایتی از سوی دولت به شرکت های هواپیمایی تأکید کرد و گفت: در تمام کشورها، دولت اقدام به پرداخت اعتبارات حمایتی کرده اند و ما نیز باید در این عرصه اقدام کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: برخی از ایرلاین های کوچک به دلیل کمبود هواپیما و انباشت بدهی های قبل، در شرایط کنونی با مشکلات مالی جدی روبه رو هستند که باید حمایت های لازم صورت گیرد.

کد خبر: ۳۰٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha