۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
ابلاغ ۱۷ میلیارد تومان اعتبار قیر به پروژه‌های راه و شهرسازی شرق استان سمنان
‌مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان خبر داد:

ابلاغ ۱۷ میلیارد تومان اعتبار قیر به پروژه‌های راه و شهرسازی شرق استان سمنان

سمنان- مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان اعتبار قیر به پروژه‌های راه و شهرسازی شرق استان اختصاص یافت، گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر عمیدی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان اعتبار قیر به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان ابلاغ‌شده است، اظهار داشت: بر این اساس برای ۱۹ پروژه قیر اختصاص یافت که تاکنون ۱۵ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص‌یافته است.

وی با اشاره به تفکیک دو اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان خاطرنشان کرد: پیش از تفکیک این دو اداره کل درمجموع سه هزار و ۷۸۴ کیلومتر، طول مسیر استحفاظی اداره کل راه و ترابری سابق استان بود که با تفکیک انجام‌شده یک هزار و ۸۰۹ کیلومتر، معادل ۴۸ درصد از کل مسیر در حیطه‌ مسئولیت راه و شهرسازی شرق استان قرار گرفت.

۴۷ درصد از مسیر روستایی شرق استان سمنان آسفالت است
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با تأکید بر اینکه ۲۱۴ کیلومتر از جاده اصلی تهران به مشهد در حوزه تحت مدیریت این اداره کل است، افزود: یک هزار و ۶۴۰ کیلومتر طول مسیر روستایی، تحت مدیریت اداره کل است.

عمیدی بابیان اینکه ۴۹۲ کیلومتر معادل ۴۷ درصد از مسیر روستایی شرق استان سمنان آسفالت است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که میانگین کشوری مسیرهای آسفالت شده روستایی ۵۴ درصد است و فاصله چندانی با این آمار وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دو شهرستان و هفت شهر با وسعت ۵۱ هزار کیلومترمربع معادل ۵۳ درصد از کل وسعت استان در حوزه این اداره کل قرارگرفته که بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیتی بالغ‌بر ۲۵۷ هزار نفر را شامل می‌شود.

فعالت ۲۳ شرکت حمل کالا در شرق استان
 مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با تأکید بر اینکه در منطقه تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان ۲۳ شرکت حمل کالا و هفت شرکت حمل مسافر فعالیت دارند، افزود: یک پایانه بار، یک پایانه مسافر به همراه ۳۲ مدرسه واقع‌شده در حاشیه‌ی جاده فعالیت دارند.

عمیدی بابیان اینکه پس از تفکیک این اداره کل به دو مجموعه‌ مجزا، تعداد ۲۲ دستگاه نیمه سنگین و هفت‌دستگاه سبک به دلیل فرسودگی اسقاط شده است، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳۹ دستگاه به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تحویل و مابقی نیز بین دو اداره کل راه و شهرسازی استان تقسیم شد.

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات عمرانی ملی، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان از فصل اول پیمانی هزینه شده است، تصریح کرد: ۶۰۰ میلیون تومان از فصل دوم ماشین‌آلات و مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان نیز در فصل هفتم دارایی‌های تولید نشده هزینه شده است.

جذب ۲ میلیارد تومان اوراق تسویه در شرق استان
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تأکید کرد: تعداد ۵۵ سند تحویل اداره کل و ۲۴۴ سند نیز به حوزه شرکت ساخت و ۱۴۰ سند هم به اداره کل تحویل شد.

 عمیدی بابیان اینکه ۲۸ میلیارد تومان اسناد مطالبات غرب استان در حوزه‌ راهداری همچنان در این اداره کل موجود است که تعیین تکلیف نشده و امیدواریم در صورت تخصیص اعتبار، این مطالبات را تسویه کنیم، بیان داشت: این اداره کل در سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان عملکرد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار به این اداره کل ابلاغ شد که ۶۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافت، یادآور شد: سال گذشته از مجموع چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اوراق تسویه استان دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط این اداره کل جذب شد.

اختصاص ۱۹۱ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس‌جمهور به پروژه‌های راه‌سازی شاهرود
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با تأکید بر اینکه جمع اعتبارات استانی ادارات کل راه و شهرسازی استان ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است، گفت: ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از این اعتبار تخصیص‌یافته است.

عمیدی از تخصیص سه میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های راه روستایی و طرح ابرار خبر داد و اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان ۱۹۱ میلیارد تومان اعتبار ویژه‌راه و شهرسازی شرق استان مصوب شد.

وی عنوان کرد: بر این اساس اکثر قریب به‌اتفاق پروژه‌های تعریف‌شده آغاز یا تکمیل‌شده است و با مساعدت استانداری سمنان و همکاری‌های بین بخشی و کوشش فرماندار ویژه شاهرود، عملیات خاکی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح مجن – بسطام آغاز و در موعد مقرر به انجام خواهد رسید.

عقد ۱۲ قرارداد با پیمانکاران حوزه راهداری
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بیان کرد: با رفع مشکل تقاطع کلاته خیج، عملیات روکش آسفالت قطعه سوم این محور از روز گذشته آغازشده است و در قطعه‌ی چهارم این مسیر نیز یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان عملکرد به انجام رسیده است.

عمیدی از عقد ۱۲ قرارداد با پیمانکاران در حوزه راهداری خبر داد و گفت: در طی اجرای این قراردادها ۸۰ کیلومتر روکش آسفالت، هشت هزار و ۵۰۰ متر – طول درزگیری و ۵۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع لکه‌گیری انجام‌شده است.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان در حوزه مهندسی ساخت ۳۳۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی را در برنامه دارد، ابراز داشت: از این میزان ۱۹۱ کیلومتر آن در حوزه روستایی قرار دارد.

 مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه کمبود نیروی انسانی و اعتبارات هزینه‌ای و فرسودگی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی شرق استان از مهم‌ترین معضلات این مجموعه است، اضافه کرد: مشکلات کمبود اعتبارات به‌منظور پرداخت حقوق نیروهای شرکتی نیز از دیگر دغدغه‌های اصلی این نهاد در شرق استان به شمار می‌رود.

کد خبر: ۳۰٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha